Egyelőre nem gyártanak több Corona sört

  • narancs.hu
  • 2020. április 8.

Katasztrófa

Mexikóban be kellett zárni minden nem létfontosságú üzemet, de a járvány sem tett jót a sörnek.

A koronavírus áldozatává vált a Corona sör, legalább ideiglenesen, írja a 24.hu a The New York Times cikkére hivatkozva.

A sört gyártó mexikói Grupo Modelo április 2-án adott ki egy közleményt arról, hogy a termelést leállítják. Okként a mexikói szövetségi kormány azon döntését jelölték meg, miszerint be kell zárni minden nem létfontosságú üzletet és üzemet a járvány megfékezésének érdekében.

A járvány egyébként sem tett jót a sörnek, februárban egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 38 százaléka semmilyen körülmények között nem vásárolna, további 14 százalékuk pedig nyilvános helyen nem rendelne Coronát, nyilvánvalóan a névegyezés miatt.

A cég bízik abban, hogy a kormány idővel a létfontosságú üzemek közé sorolja a sörgyárat. Megjegyezték, a termelésre úgy is képesek lennének, hogy az alkalmazottak több mint 75 százaléka otthonról dolgozik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.