Elhagyhatta a kórházat Berlusconi

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 14.

Katasztrófa

"Életem legnehezebb és legveszélyesebb próbatétele volt ez" - így jellemezte a koronavírus miatti tíznapos kórházi kezelését.

Élete legnagyobb próbatételének nevezte a koronavírus-fertőzést Silvio Berlusconi volt kormányfő, a Hajrá Olaszország párt elnöke a milánói San Raffaele kórház előtt mondott rövid nyilatkozatában, amikor a szeptember 3-tól tartó kezelés után elhagyta a klinikát hétfőn.

Berlusconi láthatóan meghatódva mondott köszönetet a kórház orvosainak, személyzetének és mindazoknak, akik jókívánságaikat küldték neki az utóbbi több mint tíz napban.
"Életem legnehezebb és legveszélyesebb próbatétele volt ez" – jelentette ki. Elmondta, hogy a vizsgálatok szerint rendkívül magas fertőzöttségi szinttel érkezett a kórházba, ahol többek között kétoldalú tüdőgyulladással kezelték.

A szeptember 29-én nyolcvannegyedik évét betöltő politikus emlékeztetett arra is, hogy Olaszországban a nyolcvan év feletti betegek nyolcvan százaléka elhunyt.
Berlusconi arról is beszélt, hogy a járványhullámok miatt az országot nem állíthatják le ismét, mivel ez precedens nélküli gazdasági katasztrófához vezetne. Ezzel egy időben arra kért mindenkit, ne becsülje alá a koronavírus-fertőzés veszélyességét. Hangsúlyozta, mindenkinek személyes felelősségétől is függ, mennyire kockáztatja saját és mások egészségét.

Még nehezen veszi a levegőt, ezért a következő heteket a Milánó közeli villájában tölti, ahol további teszteket végeznek rajta állapota ellenőrzésére.
A fertőzést valószínűleg augusztusban Szardínia szigetén kapta el a, amelytől két lánya, egyik fia és Berlusconi élettársa is megbetegedett.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.