Kevés pénz jut a betegek étkeztetésére Romániában

  • narancs.hu
  • 2021. április 3.

Katasztrófa

Kórházigazgató írta a Facebookon, mennyiből kell kihozni a reggelit, ebédet, vacsorát. 

A közösségi médiában szólt hozzá a kórházi étkeztetéssel kapcsolatos vitához Beatrice Mahler, a Marius Nasta Tüdőkórház igazgatója – vette észre a Transindex

A bukaresti egészségügyi intézmény vezetője azt írta, hogy egy koronavírus-fertőzéssel kezelt beteg napi háromszori étkeztetésére 10 lejt kapnak a kórházak. Ha a páciensnek cukorbetegsége miatt speciális menüt kell biztosítani, ezt 15 lejből kell megoldani, ha pedig például tuberkulózisa van, 16 lej a napi keret.

Ez a mintegy 730–1000 forint Beatrice Mahler szerint nem fedezi a valós szükségleteket, nem elég ahhoz,  hogy megfelelő minőségű és mennyiségű ételt adjanak a betegeknek.

A bukaresti tüdőkórház abból a szempontból könnyebb helyzetben van, mint más intézmények – írja az igazgató –, hogy saját konyhát működtet, amelyet nemrég újítottak föl, és viszonylag hatékonyan és rugalmasan tudják fölhasználni az étkeztetésre kapott pénzt – de ezen a helyzeten akkor is javítani kell.

Am văzut în spațiul public diverse discuții despre câți bani sunt alocați pentru alocația de hrană a fiecarui...

Közzétette: Beatrice Mahler – 2021. április 2., péntek

 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.