Kitiltatnák a Viking hajóit speciális orrkiképzésük miatt a magyar vizekről

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 10.

Katasztrófa

Szakértők szerint a szállodahajó speciális orrkiképzése is hozzájárult a tragédiához.

A Viking társaság folyami hajóinak felülvizsgálatát és az új típusú hajók betiltását indítványozzák a Duna magyarországi szakaszán  – írja a Magyar Nemzet.

A Hableány sétahajót üzemeltető cég jogi képviselője, Sógor Zsolt a lapnak azt mondta, az igaz­ságügyi szakértők szerint a Viking Sigyn speciális orrkiképzése is hozzájárult a május 29-i hajóbaleset tragédiájához.

A szállodahajó speciális orrkiképzése miatt az 8-10 méteres torlóhullámot tolt maga előtt a víz alatt, ezért nem lökte ki oldalra a Hableányt, hanem maga alá gyűrte.

Az ügyvéd elmondása szerint beadvánnyal fordulnak a hajózási hatósághoz. Indítványozzák a Viking River Cruises flottájából a katasztrófát okozó Sigyn és testvérhajóinak műszaki felülvizsgálatát, valamint azt, hogy tiltsák be a speciális orrkiképzésű hajók közlekedését a Duna magyarországi szakaszán.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.