Az NNK szerint a megbetegedéseket még mindig csak 29 százalékban okozza az omikron

  • MTI/narancs.hu
  • 2022. január 14.

Katasztrófa

Ezt állították három napja is, miközben Gulyás Gergely egészen mást mondott a kormányinfón.

A magyarországi megbetegedések 29 százalékát okozza a koronavírus omikron variánsa - kötötte az ebet akaróhoz továbbra is a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) pénteki közleményében. Müller Cecília hivatala kedden ugyanezt állította, holott Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón arról beszélt, hogy a fertőzések jelentős részét az új (omikron) variáns okozza. Ha ez így van, akkor aligha a megbetegedések 29 százalékáért felelős csupán az omikron. 

Az NNK azt is igyekezett megmagyarázni, hogy a hazai magánlaboratóriumoknál miért magasabb ez az arány, és hogy ez mért nem tekinthető reprezentatív adatnak. Mint azt lapunk is megírta, a Neumann Labs legfrisebb, néhány nappal ezeltti számai alapján a pozitív esetek 90 százalékát az omikron adja. Az NNK szerint azonban a területi laboratóriumok adatai nem reprezentálják sem térbeli eloszlásban, sem korcsoportban, sem kórházi ellátásban a hazai lakosságot. Egyes laborokban ugyanis azért lehet az omikronvariáns aránya 90 százalékos a mintákban, mert az általuk vizsgált minták eleve egy szűkebb csoportból - például külföldről érkezők vagy adott területen élők - származnak.

Magyarországon az NNK rendelkezik országos mintákkal, hiszen ide küldik be a laboratóriumok az omikrongyanús mintákat további vizsgálatra - közölték.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.