Pokolgépes fenyegetés miatt kényszerleszállást hajtott végre egy Ryanair-gép Berlinben

  • narancs.hu
  • 2021. május 31.

Katasztrófa

Az előre nem tervezettnek nevezett leszállás okát és egyéb információkat egyelőre az eljárás érdekeire hivatkozva nem közöltek.

Kényszerleszállást hajtott végre a Ryanair ír légitársaság egy Dublinból Krakkóba tartó járata Berlinben, hétfői német sajtójelentések szerint pokolgépes fenyegetés miatt.

A 160 utast szállító repülő vasárnap késő este landolt a német főváros nemzetközi repülőterén. Átvizsgálásával hétfő reggelre végeztek a szövetségi rendőrség keresőkutyás egységei.

A hivatalosan előre nem tervezettnek nevezett leszállás okát az eljárás érdekeire hivatkozva egyelőre nem közölték. A Bild című napilap és a BZ című berlini lap értesülése szerint pokolgépes fenyegetés miatt szállították le a gépet.

Az utasokat egy mentesítő járattal szállították tovább, hétfő kora reggel. A Ryanair-gép Berlinben maradt.

Hasonló eset történt a Dublin-Krakkó járattal tavaly nyáron. Akkor a Londonhoz közeli Stansted nemzetközi repülőtéren kellett terven kívüli leszállást végrehajtani, egy névtelen pokolgépes fenyegetés miatt. Robbanószerkezetet vagy más veszélyes tárgyat akkor nem találtak a fedélzeten.

(MTI)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.