UNICEF: A pedagógusok is legyenek priorizáltak az oltási programokban

  • narancs.hu-MTI
  • 2020. december 15.

Katasztrófa

A szervezet közleményben emlékeztetett, hogy az oktatásban dolgozókra is kiemelten gondolni kell  a koronavírus elleni oltási kampányokban.

 

 "A pedagógusoknak az elsőbbséget élvező csoportok közé kell kerülniük a koronavírus elleni oltási kampányokban - szorgalmazta keddi közleményében.

Henrietta Fore, az ENSZ Gyermekalapjának (UNICEF) ügyvezető igazgatója közleményben hangsúlyozta, hogy a pedagógusoknak is elsőbbséget élvező csoportok közé kell kerülniük a koronavírus elleni oltási kampányokban.

 A szervezet vezetője hangsúlyozta, a koronavírus-járvány "világszerte nagy pusztítást végzett a gyermekek oktatásában. A pedagógusok beoltása döntő lépés ahhoz, hogy (az oktatás ügye) ismét a helyes pályára kerüljön".

Henrietta Fore állásfoglalása szerint a pedagógusoknak "elsőbbséget kell kapniuk a Covid-19 védőoltás beadásánál, amint lezajlik az élvonalban dolgozó egészségügyi dolgozók és a lakosság magas kockázatú csoportjainak vakcinációja".

Ugyanis ez segít megvédeni őket a vírusfertőzéstől, egyben lehetővé teszi számukra, hogy személyes, jelenléti oktatást folytathassanak, ami végső soron elősegíti az iskolák nyitva tartását is - fejtette ki az igazgató.

Az UNICEF szerint a pandémia első hullámának április végi csúcspontján az iskolabezárások világszerte megzavarták a diákok közel 90 százalékának tanulását. A szervezet úgy véli, az iskolák nem tartoznak a fertőzés elsődleges gócai közé, ezért helyteleníti, hogy az oktatási intézmények zárva tartanak jelenleg a világon minden ötödik iskolás számára - ami 320 millió gyereket érint.

"Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy megóvjuk a következő generáció jövőjét. Ez pedig azoknak a védelmével kezdődik, akiknek a jövőbe vezető út megnyitása a dolga" - hangsúlyozta Fore.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.