A rajongók megköszönik (40 éves a Mini)

szerző
- legát -
publikálva
1999/35. (09. 02.)
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Negyven éve kezdődött a Mini (akkor még Austin 7) gyártása, és a kerek születésnap kapcsán kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban. Mondhatnánk erre, hogy a 47-es villamos meg lassan fél évszázados, aztán mégsem emlékezik rá szeretettel a kutya se, de ez így túl egyoldalú lenne. A 47-es villamosból ugyanis nem gyártottak ötmilliónál többet, és valljuk meg, nem vált a közlekedéstörténet afféle emblematikus járművévé sem. Meg aztán nincs jól működő rajongói klubja Magyarországon.

Kiállítás

Minimánia: 40 éves a Mini

Negyven éve kezdődött a Mini (akkor még Austin 7) gyártása, és a kerek születésnap kapcsán kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban. Mondhatnánk erre, hogy a 47-es villamos meg lassan fél évszázados, aztán mégsem emlékezik rá szeretettel a kutya se, de ez így túl egyoldalú lenne. A 47-es villamosból ugyanis nem gyártottak ötmilliónál többet, és valljuk meg, nem vált a közlekedéstörténet afféle emblematikus járművévé sem. Meg aztán nincs jól működő rajongói klubja Magyarországon.

És ez a lényeg. Az nem csoda, hogy Angliában büszkén emlékeztek meg a kisautóról, sőt bemutatták a Mini 2000 prototípusát is, ám ahhoz, hogy mindebből Magyarországon (ahol a kocsi inkább a vágy titokzatos tárgya, mintsem igazán elterjedt autó volt) múzeumi kiállítás legyen, elsősorban lelkesedés, a Magyarországi Mini Klub lelkesedése kellett.

Persze ne várjunk sokat. A kiállítás nem több, mint egy fél szoba a városligeti múzeumban, ahol különféle alkatrészek (dísztárcsa, műszerfal stb.) mellett elsősorban modellekkel, szuvenírekkel, fotókkal és történeti ismertetővel találkozhat a látogató. Megtudhatjuk, hogy a kocsit a görög származású Alec Issigonis tervezte, még első rajzai is ott vannak, hogy készült belőle kombi, pick-up és terepjáró változat, hogy a kocsinak olyan rajongói voltak, mint Ringo Starr, Peter Sellers sőt Enzo Ferrari, hogy a Minik sikert sikerre halmoztak a hatvanas évek raliversenyein, hogy a kocsikban keresztirányban elhelyezett motor forradalmi volt a maga idején, az apró, 10 inches kerekekről nem is beszélve.

De azért meglepetés is akad. Már túl vagyunk a kiállításon, amikor egy szinttel lejjebb kiderül, hogy van itt még valami apróság. Az egyik rajongó, Borostyánkői Zsolt ugyanis a múzeum rendelkezésére bocsátotta gondosan felújított ünnepeltjét, egy a hatvanas évek elejéről származó, galambszürke Mini kombit (ami annyi tesz, hogy hosszabb a hátulja), hogy a kiállítás idejére mindenki kedvére gyönyörködhessen benne.

- legát -

szerző
- legát -
publikálva
1999/35. (09. 02.)
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Cimkék:
Ezt már olvasta?

Legfrissebb Narancs

„Nem kérünk bocsánatot”
Interjú „Tibi atyával”
Interjú Palkovics Lászlóval
Mi lesz az MTA-intézetekkel?
Évadnyitó melléklet
Jordán Adél, Carly Wijs, Pintér Béla színháza
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kultúra

még több Kultúra...