Egy francia múzeum egyszer csak felfedezte, hogy műveinek több mint fele hamisítvány

  • narancs.hu
  • 2018. április 28.

Képzőművészet

A látogatók két évtizeden keresztül bámulták a hamis képeket.

A dél-franciaországi Elne városka Étienne Terrus műveinek szentelt múzeuma felfedezte, hogy a birtokában lévő alkotások több mint fele hamisítvány. A helyi sajtó szombati jelentése szerint Eric Forcada művészettörténész néhány festmény restaurálása után kezdett el kételkedni a gyűjtemény egy részének eredetiségében – írja az MTI.

A France Bleu rádió szerint kulcsfontosságú volt, hogy több festményen olyan épületek láthatók, amelyeket az 1857 és 1922 között élt Terrus halála után emeltek. Az aggályok nyomán szakértői bizottság alakult a festő elne-i múzeumban őrzött képeinek vizsgálatára, amely megállapította, hogy 82 alkotás, vagyis a kollekció több mint fele hamis, nem készíthette őket Étienne Terrus.

false

Étienne Terrus műve

A Katalónia francia vidékén fekvő Elne önkormányzata feljelentést tett a hatóságoknál és 160 ezer euróra becsülte a múzeumot ért kárt. Az intézmény két évtized alatt gyűjtötte össze a festményeket, rajzokat, akvarelleket, hogy méltó gyűjteményt állítsanak össze a festő emlékére, aki ott született és ott is hunyt el. „A látogatók helyébe képzelem magam, akik fizettek a belépőért, és hamis képeket láttak. Elfogadhatatlan” – mondta Yves Barniol polgármester.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.