Több mint 8 millió dollárért kelt el egy Rubens-rajz egy vitatott árverésen

  • narancs.hu
  • 2019. január 30.

Képzőművészet

A királyi család gyűjteményéből származó műkincsek elárverezése vitát váltott ki a hollandiai múzeumok körében.

A kivételes méretű (49 x 31 centiméteres), felemelt karú férfit ábrázoló tanulmány, amely az 1610 táján festett, A kereszt felállítása című szárnyas oltárhoz készült, 1838-ban került Orániai Vilmos herceg, a későbbi II. Vilmos holland király birtokába.

Rubens - Meztelen férfi emelt karral

Rubens - Meztelen férfi emelt karral

 


A királyi vagyont 2011-ben a Forbes magazin 220 millió dollárra (61 milliárd forint) becsülte.
A családi gyűjteményéből származó műkincsek elárverezése vitát váltott ki a hollandiai múzeumok körében. Véleményük szerint a szerdán eladott Rubens-rajz tulajdonosának, Krisztina hercegnőnek előbb nekik kellett volna felajánlani a művet megvételre, mielőtt külföldi árverésre vitték volna. Ez erkölcsi kérdés a múzeumok szerint, amelyek szerint Rubens rajza a holland kulturális örökség része.
Szerdán lázas küzdelem volt egy, a teremben lévő és egy telefonon licitáló vásárló között. A kép végül 7 millió dollárért, azaz az adókkal és járulékokkal együtt 8,2 millió dollárért kelt el, jóval a Sotheby's becslése felett, amely 2,5 és 3,5 millió dollár közötti összegre (693-971 millió forint) számított a képért.
A holland mester rajzai esetében a korábbi rekordot 3,2 millió fonttal (1,2 milliárd forint) a Sámson és Delila állította fel a Christie's egy 2014-es londoni árverésén.

(via MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.