Újabb távozó az LMP-ből: Schiffer után SRB int be

  • narancs.hu
  • 2017. április 18.

Kis-Magyarország

Sallai R. nem lesz ott a következő parlamentben. Nincs áttörés, inkább hazamegy.

Hosszú interjúban fejti ki Sallai R. Benedek az Indexen, hogy miért vonul vissza a politikától jövőre.

false

 

Fotó: MTI

Az okok röviden:

– Sallai elfáradt,

– az LMP nem tudott áttörni,

– Sallai inkább a saját gazdaságát vinné.

És bővebben: „Egy ideje bennem van az is, haza kellene menni, mert otthon összeomlik minden, amit korábban csináltam. (...) Egyszerűen nem megy így tovább. De már 2015-ben látszott, hogy nekem nem fog bejönni ez a budapesti élet és a parlamenti munka, és alapvetően már akkor eldöntöttem, hogy előbb-utóbb kiszállok. Csak akkor még azt gondoltam, hogy van két világos út. Vagy piszkosul megerősödünk, vezető ellenzéki párt leszünk, és akkor úgyis jönnek majd nálam sokkal alkalmasabbak, vagy tönkremegy az egész, és azért nem lesz értelme maradnom. Most mégis ott vagyok középen, ahogy az LMP is ott maradt középen. Nyilvánvalóan van társadalmi igény az LMP politikájára, sokan bíznak bennünk, de a kicsik között a legnagyobb szerep nekem kevés, és sajnos nem történt meg az áttörés.”

Hozzátette később: „Minden bizonnyal a saját alkalmatlanságomnak az a legfontosabb része, hogy én csak egy jobb országot szeretnék, de azt szeretném, ha mások vezetnének. És ha nem kellene ebben olyan szerepet vállalni, amire rámegy az ember magánélete, gazdasága, ügyei, amit húsz évig épít, meg minden más. Erre születni kell, és azt hiszem, én nem erre születtem. Szégyellem magam emiatt, hiszen a magyar történelemben vannak hazafiak, akik mindenüket feláldozták, az életüket, vagyonukat, de négy gyermek mellett én a hasztalan szélmalomharcot nem kívánom felvállalni.”

Azt ugyanakkor nem zárja ki teljesen, hogy visszatérjen a parlamentbe, sőt, van olyan forgatókönyv, amely szerint 2018-ban is maradna: „Egy nagyobb frakció esetén, ha mondjuk 20 százalékot érünk el, vagy ha kormányozni kezdünk, akkor ha van rá igény, megfontolom a maradást. De az biztos, hogy még egy ilyen tíz fő alatti frakciót ellenzékben nem csinálok végig.”

Arra persze, hogy ilyenje lesz az LMP-nek, nem vennénk mérget.

„Csalódott vagyok, de nem az LMP-ben, hanem a magyar mentalitásban, amely arra méltatlan és alkalmatlan vezetőket emel fel hosszú ideje. Bízom benne, hogy valami ráébreszti majd az országot egyszer, hogy EU-s állampolgárként lehet másként is élni, mint ahogy most engedik a vezetők” – zárja ezt a roppant szomorú interjút Sallai R. Benedek.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.