Nyugodj békében, Larry Hagman!

KOmplett

Pár éve nosztalgiáztunk egy ismerősömmel, és előkerült a Dallas. Én akkor sajnálkoztam, hogy szegény Larry, kár, hogy olyan fiatalon elvitte az alkohol. Ismerősöm kardoskodott, hogy tévedés: Larry él. Végül fogadtunk, a tét egy üveg whisky volt.

Bár elvesztettem a fogadást, én azért mégis örültem, kerestem képeket az öreg lókötőről, és megállapítottam, hogy a betegség, illetve az évek múlásának dacára remekül néz ki, sokan megirigyelhetnék, milyen jól tartja magát. (Emlékszünk még ugye a legendás flegma nyilatkozatára, amikor odavetette a sajtónak, hogy az a fő különbség a gazdag és a szegény alkoholista között, hogy a gazdagnak van pénze májcserére. Persze a végső következményeket ő sem úszhatta meg.)

Gyerekként persze én is rátapadtam a Dallasra, de akkoriban még nem ő tetszett nekem, hanem Mitch, Lucy férje, a szőke szépfiú. A barátnőim szíve is felváltva dobbant hol Bobbyért, hol Rayért. Jockeyért úgy öt éve kezdtem el rajongani. Akkor kaptam meg ugyanis karácsonyra egy kedves ismerősömtől viccből DVD-n a sorozat negyedik és ötödik évadát. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ismét rákattanok. Egy sötét, üres januári délutánon – mikor egyáltalán nem tudtam magammal mit kezdeni – tettem be a lejátszóba. És nem volt megállás. Napok, hetek röppentek el az életemből. Semmi más nem érdekelt, ahogy lett egy kis szabadidőm, belevetettem magam a babzsákfotelbe, és szaladtak egymás után a negyvenöt percek. (A környezetemet is gyilkoltam ezzel, L. például határozottan összerándult, valahányszor felcsendült a legendás főcímzene, amit később letöltöttem a telefonomra csengőhangként…) A dolog pikantériája, hogy amit hallani lehetett belőle, az sem volt túl vonzó, mivel jó pár évadot németül néztem, a széria egy része ugyanis külföldről érkezett. Ekkor már egyértelműen Jockey volt a kedvencem, pontosabban J.R. (Azóta egyébként nem is áll rá a szám a Jockeyra, a J.R. sokkal keményebb és kifejezőbb, a Jockey olyan, mint egy becézés, és ezt a figurát még a szerelmei/női sem igen becézgették. Nem az karakter volt. Ugyanez ez a helyzet a varázslatos Linda Greyjel is, Sue Ellennel, a mi Samanthánkkal…)

Larry alapvetően nem lenne az ideálom, nem kedvelem az ilyen egy tömbből faragott, kurta lábú, nagyfejű típusokat. De benne volt valami. Hihetetlen sárm, megmagyarázhatatlan vonzerő. Imádtam a csodálatos haját, ami évekig úgy terült el a fején, mint valami tömör csokimáz. A mosolyát, gonosz nevetését pedig említeni sem kell, alap. Sokáig gyakoroltam én is, ma már elég jól sikerül utánoznom. Nagy volt az örömöm, mikor megtudtam, készülnek a folytatások. (Nemrég írtam az új részekről, épp itt, a Narancsban.) Döbbenetes volt látni, mennyire önmaga maradt, és hogyan képes uralni most is vásznat, mindenki más elbújhat – illetve most már csak elbújhatott – mögötte.) Hallom, most átírják a forgatókönyvet, megy tovább a sorozat, nélküle. De gondolom a készítők is sejtik: nélküle ez már nem lesz az igazi…

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.