Rémálmaim vol.1.

KOmplett

Annyira rosszul alszom, hogy a szörnyű éjszakáim általában eluralják a rákövetkező napot. Hiába a trükkök az elalvás előtt okosan adagolt macskagyökér- és/vagy citromfűteákkal, valamint a beküldött dupla Frontinnal, a végeredmény ugyanaz.

„Te hogyan nem alszol?” – kérdezte tőlem múltkor az egyik szintén idegbajos ismerősöm. Állandó témánk ez ugyanis, kinek melyik alvászavar a sajátja, ki hogyan szenved, miképp retteg az éjszakáktól. Legutóbb, mikor a problémámmal elmentem kétségbeesetten egy kineziológushoz is, ő a masszázs után azt mondta, nem tud biztatni, sőt attól tart, hogy a rémálmaim odáig fognak fokozódni, hogy el sem merek majd aludni. Akkor csak mosolyogva legyintettem, mert azt hittem, a rossz már cizellálhatatlanabb, de tévedtem.

Szorongásoldó nélkül már valóban nem merek lefeküdni, mert akkor két óra múlva kipattan a szemem, és kész. Ezért kellett mostanában leszoknom az évek óta bevett gyakorlatomról, a beauty sleepről is. Pár hónappal ezelőttig ugyanis minden délután úgy három körül ruhástól, full sminkben leheveredtem, és aludtam másfél-két órát. Pompás volt, imádtam ezeket a délutánokat, feltöltődtem tőlük rendesen. Ám most, ha meg is próbálom – mert nekem a hirtelen elalvással nincsen problémám, bármilyen helyzetben, bármikor el tudok aludni –, egy idő után a lehető legdermesztőbb lidércnyomásra riadok.

Vannak visszatérő momentumok is. Igen gyakran álmodom a halott szüleimről. Legtöbbször anyáról. Fura szituációkban jön be, és általában az én ruháimat viseli, amitől ijesztő lesz közöttünk a hasonlóság. És én kiabálok vele álmomban, és érzem a nagy-nagy idegességet; izzadtan, csapzottan ébredek. De a mai napra virradóra is szörnyű volt. Azt álmodtam ugyanis, hogy valami kinőtt a szememben, és kész, megvakultam. A saját sikításomra ébredtem hajnalban, és tényleg nem láttam semmit. Persze a felriadás utáni első pillanat nem a realitásoké: elkezdtem csapkodni, erre felébredt L. is, mint reggel mesélte. Én nem voltam magamnál, még vakon kibotorkáltam a konyhába. Ott sem láttam. És akkor vettem észre, hogy még mindig le van kötözve a szemem, azért. Összekuszálódott hátul a csomó, betépte a többi anyagot, ez okozta a szorító érzést. Borzalmas volt. Csak hát nem tudok kötés nélkül aludni, ez is körülbelül anya nyári halála óta van. Alaposan bekötözöm a fejem, nem egy szép látvány, de érzésre olyan, mintha tényleg kizárnám az egész világot. Az persze biztos, hogy a rémálmokat nem ez okozza: kipróbáltam.

Folyt. köv.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.