Úgy tűnik azonban, hogy kellő magabiztossággal még egy ilyen leharcolt témában is sokra lehet vinni, Joshua Ferris szép karriert befutott regénye legalábbis ezt bizonyítja. Feltétlenül Ferris javára írandó, hogy felfedezte a hétfejű yuppie-t, egy valódinak tűnő, de fiktív reklámügynökség termeiben vegetáló emberi masszát, kár, hogy ezek a kirúgástól való közös félelemből elágazó fejek mind olyan használt pofák.
Íme a Holt Reklámosok Társasága: a kirúgott, akitől mindenki tart, hogy mérgében vérengzést rendez, és a másik kirúgott, aki visszajár dolgozni. De itt van a bekattanó, aki a kolléga táskájából lopkod nyugtatókat, a felcsinált és a felcsináló, a műtétre váró és a mellékesen művészkedő - az exreklámos, első könyves szerzőnek mindhez van egy jó-rossz szava. BMW-s lúzerekről szól a regény, kreatívokról és szövegírókról, akik rettegnek az elbocsátástól, s mert nincs elég meló, az elfoglaltság látszatát keltik gőzerővel. Ferris is épp ezt teszi, a regény látszatát kelti, mennyiséget termel, s mert irodalmat ír, hát igyekszik a hétköznapi banalitásokat elegánsan eltartani magától. Több mint 450 oldalon keresztül eltartani egy maximum kisregénnyi élményanyagot nem kis erőpróba, mindent sokszor kell elmondani, de kéznél a mentség: monoton az élet minálunk, az ügynökségen. Ferris könyve gördülékeny stílben tartott, de a saját súlyának többszörösére hizlalt munka, s mint az ügynökségiek BMW-je, takaros státusszimbólum. Szellemi sportautó, kiugrott reklámosok büszkesége.
Fordította: Kovács Levente. Konkrét Könyvek, 2009, 454 oldal, 3499 Ft