Takács Zsuzsa az Aegon-díj idei nyertese

  • narancs.hu
  • 2019. március 27.

Könyv

A Vak Remény című verseskötetéért kapta az elismerést.

Takács Zsuzsa nyerte el idén A Vak Remény című verseskötetével a hárommillió forint pénzjutalommal járó Aegon Művészeti Díjat - jelentette be Zatykó Péter, az Aegon Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója szerdán Budapesten.

A tizennegyedszer odaítélt díj Magyarország egyik legnagyobb pénzjutalommal járó, magánalapítású irodalmi elismerése, mellyel az előző év kiemelkedő, kortárs szépirodalmi alkotását jutalmazzák.

A Vak Remény Takács Zsuzsa eddigi teljes költői életművét tartalmazza, élén a legújabb, kötetben most először közölt Vak Remény-versekkel, lezárásként pedig a régi és új India-költeményekkel.

Takács Zsuzsa egészségügyi okokból nem tudott jelen lenni az eredményhirdetésen, hangüzenetben azonban elmondta, hogy a kötet ötven év munkája, és a teljes verses életművét tartalmazza. Mint megjegyezte, nagy öröm számára A Vak Remény eddigi jó szereplése: "visszaigazolás, hogy vannak olvasóim, és szeretik a verseimet" - fogalmazott Takács Zsuzsa, hozzátéve azonban: attól fogva, hogy megjelentek, ezek már nem a szerző, hanem az olvasók versei.

A kötetnek nem ez az első elismerése: Takács Zsuzsa kiemelkedő munkáját maguk a pályatársak is díjazták, februárban Artisjus Irodalmi Nagydíjat kapott.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.