Tévésorozat

Ne csitítgass!

Szerelem és halál

Kritika

Nagyon nehéz elhinni, hogy létezik még új a nap alatt, így egy sorozat, amely az 1970-es évek Amerikájának vallásos erkölcseibe és makulátlan családképébe holmi unalomból elkövetett hűtlenséget helyez, pláne nem olyasmi, amire felkapnánk a fejünket.

Ha a képletbe még betápláljuk, hogy a szériát a Tudhattad volna, a Kilenc idegen és a Hatalmas kis hazugságok alkotója jegyzi, még olyanokra is előre mérget vehetünk, hogy a produkció az erőszak, szex és őrület három húrján játszik majd egy slágergyanús nótát (viszont ezúttal nincs benne Nicole Kidman, ha valaki csak ezért kezdené nézni). A választott műfajjal pedig már amúgy is tele a padlás, meglepetést tehát nemigen várnánk a Love & Death-től, az azonban mégis egészen jól jár az alábecslésünkkel, ugyanis aki csak háttérzajként kapcsolja be, hamar azon kaphatja magát, hogy nem tud lejönni róla, mert valami megmagyarázhatatlan okból a látottak – akárcsak egy szerelemben – rabul ejtik.

Candy Montgomery igaz története megrázó, de messze nem olyan különös. Ő és családja a 70-es években költözött a texasi Wylie-ba, ahol a nő hamar a közösség fontos és kedvelt tagjává vált, segítőkész, mindig topon lévő anyaként és feleségként játszva a ráosztott szerepet. Egy ilyen tökéletes állapotot nem szerencsés a többre vágyással megbolygatni, de megesik az ilyesmi, még a legjobb családban is: Candy, menekülve a szürke házasságából, viszonyt kezd egy barátnője férjével. Az affér az egyre bonyolódó érzelmi szál és a férfi meglehetős alulteljesítése miatt viszonylag hamar véget ér, az élet már éppen kezdene visszaállni a rendes kerékvágásba, amikor Allan mentálisan labilis felesége tudomást szerez az esetről, és a dolgok elfajulnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.