220 magyart próbálnak hazajuttatni Izraelből

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. október 11.

Külpol

Szervezi a nagykövetség az útjukat, amikor épp nem kell óvóhelyre menni.

Újabb evakuációs műveletet indít a kormány az Izraelben rekedt magyarok hazajuttatása érdekében, a hatóságok kapcsolatban vannak mind a 220 személlyel, aki konzuli védelemre jelentkezett – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Tbilisziben.

A külügyminiszter arról számolt be, hogy a biztonsági helyzet továbbra is romlik a közel-keleti országban, a légitársaságok közül egyre többen törlik a járataikat Tel-Aviv repülőteréről a rakétatámadások miatt. A helyszínen lévő konzulok ennek dacára délután három újabb magyar állampolgárt haza tudtak juttatni.

A magyar külképviselet összesen 220 személlyel tartja a kapcsolatot, akiknek bizonytalan a hazatérésük, mindüknek igyekeznek segítséget nyújtani.

„Szeretnénk, ha minél előbb haza tudnának jönni. Azon dolgozunk, hogy mindenkinek lehetővé tegyük a biztonságos hazaérkezést. Több evakuációs művelet kidolgozás alatt van több útvonalon” – mondta Szijjártó. – „A konzuljaink és a nagykövetség teljes csapata továbbra is 24 órás munkarendszerben dolgozik. Sajnos a munkájukat akadályozza a tény, hogy folyamatosan az óvóhelyre kell vonulniuk, amikor légiriadó van. Ma is többször sor került erre, valamint a telefonkommunikáció és az internetes kapcsolattartás sem működik mindig kifogástalanul”.

Izraelt a szárazföldön Egyiptom és Jordánia felé is el lehet hagyni korlátozott idősávokban, illetve a tengeri útvonal is a lehetőségek között van.

Az Izraelben rekedt, konzuli védelemre regisztrált magyarok – ezt szerda este negyed hétkor tette közzé az MTI – a következő percekben a megadott elérhetőségükön értesítést kapnak egy újabb evakuációs műveletről.

„Azt szeretném kérni, hogy most ne halogassák a döntést, mint ahogy hét elején az több turistacsoport esetében is előfordult, és aztán ők nem is tudtak hazajönni a mentesítő járatokkal, most meg nyilván már minden egyes percben szeretnék, ha egy evakuációs művelettel hazajöhetnének” – mondta a miniszter.

Arra kérte az érintetteket, gyorsan döntsenek, jelentkezzenek, ha haza akarnak jönni. Azt is kérte, ne hozzák nyilvánosságra a leendő evakuációs művelet időpontját, részleteit és útvonalát, azzal ugyanis a biztonságos végrehajtást kockáztatnák. Ugyanerre kérte az újságírókat is. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.