A dobogó tetejére lőtte magát a magyar íjász Kirgizisztánban a Nomád Világjátékokon

  • 2018. szeptember 6.

Külpol

Szépen szállt a magyar nyíl.

Szkanderben lecsúsztunk az aranyról, begyűjtöttünk három bothúzóbronzot, de most megjött végre a legfényesebb érem is: Nahóczki Péternek köszönhetjük a dicsőséget, ráadásul a Kurultáj csapatát erősítő Koczka László második lett ugyanebben a számban, közölte a Nemzeti Versenysport Szövetség, és a közlemény mellé egy páratlan, felemelő, szívdobbantó képet is közzétett.

false

Üröm az örömben, hogy az egyetlen magyar szumós, Nemes Dávid veszített, mert kicsúszott a lába a körből, pedig a tudósítások szerint közel volt a győzelemhez. Mondhatni, egy hajszál választotta el tőle.

A köztudottan nomád lelkületű magyar miniszterelnök, Orbán Viktor személyesen tette tiszteletét a világjátékok megnyitóján, nyilván ennek is köszönhető, hogy pár nappal később ilyen céltudatosan, dicső ívben, büszkén és eredményesen szelte a puszták Orbán által is belehelt levegőjét a magyarok nyila.

A Nomád Világjátékokat egyébként először 2014 szeptemberében rendezték meg, nagy visszhangot azóta sem keltett. A The Atlantic két éve írt hosszabb riportot az eseményről, amiben tulajdonképpen arra jut a szerző, hogy a Nomád Világjátékok Kirgizisztán kicsi, de karcos válasza az olimpiákra, és arra biztosan jó, hogy autokratikus keleti vezetők egymás között jól érezzék magukat: a magyar kormányfő kint tartózkodása alatt olyan fontos emberekkel találkozott, mint Nurszultán Nazarbajev kazah, Ilham Alijev azeri, Recep Tayyip Erdoğan török, Savkat Mirzijojev üzbég és Szooronbaj Zseenbekov kirgiz államfő, valamint Ramil Hasanov, a Türk Tanács főtitkára. Az ő illiberális gondolataikról, demokratikus el nem kötelezettségükről, az őket övező személyi kultuszról itt írtunk hosszabban.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.