A szerdán likvidált Hamász-vezető utolsó perceiről tett közzé drónfelvételt az izraeli hadsereg

  • narancs.hu
  • 2024. október 18.

Külpol

Jahjá Szinvár holttestét csak csütörtök délután azonosították.

Az izraeli hadsereg (IDF) közzétett egy drónfelvételt, amelyről azt állítják, hogy a Hamász szerdán meggyilkolt gázai vezetőjének, Jahjá Szinvárnak az utolsó perceit mutatja be – írja a Guardian beszámolója alapján a Telex.

A videón egy sálakba burkolózott férfit lehet látni, aki egy romos lakásban, összegörnyedve ül egy fotelben. Az is látszik, hogy a férfi jobb karja súlyosan megsérült, másik karjával pedig a videó végén egy botot dob a felé közeledő drón irányába, feltehetően azért, hogy eltalálja azt.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az IDF csütörtök kora délután adott hírt egy incidensről a Gázai övezet déli részén található Rafahból. A Bislamach kiképződandár Tel Szultán negyedben járőröző katonái szerdán palesztin fegyvereseket láttak belépni egy épületbe. Az izraeli erők megtámadták az épületet, amelyre egy tank is tüzet nyitott.

Az összecsapás után romok közül előkerült egy holttest, amely bár hasonlított Jahjá Szinvárra, gyanús volt, hogy a katonák nem bukkantak a környezetében a Hamász-vezető által élő pajzsként használt izraeli túszokra. A holttest egyik ujjából DNS-mintát vettek, amit Izraelben megvizsgáltak, így csütörtök késő délutánra kiderült, hogy valóban Jahjá Szinvár holttestéről van szó.

Amikor tehát a drónfelvételek készültek, az IDF még nem tudta, hogy azokon a Hamász gázai vezetője látható.

Daniel Hagari izraeli katonai szóvivő szerint ekkor még csak egy harcosként azonosították a férfit. A hadsereg ezután nyitott tüzet, ami már Jahjá Szinvár halálát okozta. Jahjá Szinvárt tehát véletlenül sikerült likvidálnia az izraeli hadseregnek. Igaz, az IDF és a Sin Bét belbiztonsági szolgálat közleménye az állította, hogy régóta tudták, hogy a vezető Rafahban rejtőzik.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.