Az olasz hatóságok már el sem engedik a Sea-Watch menekültmentő hajót

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. február 1.

Külpol

Állítólag biztonsági okokból.

Az olasz parti őrség azt közölte pénteken, hogy a Sea-Watch német segélyszervezet mentőhajója biztonsági okokból nem hagyhatja el a szicíliai Catania kikötőjét.

A parti őrség megjegyezte, hogy a hajó ellenőrzése során több szabálytalanságra bukkantak, és a holland zászló alatt hajózó Sea-Watch 3 csak akkor hagyhatja el a kikötőt, ha ezeket orvosolták. A hatóság közleménye nem részletezi az említett problémákat.

A mentőhajó január 19-én 47 embert mentett ki a tengerből Líbia partjainál. A Sea-Watch 3 csaknem két hétig vesztegelt a tengeren, mivel Olaszország a fedélzetén tartózkodó migránsok szétosztásától tette függővé kikötését.

Giuseppe Conte olasz kormányfő szerdán bejelentette, hogy Olaszország megegyezett hat európai uniós országgal, Németországgal, Franciaországgal, Portugáliával, Romániával, Máltával és Luxemburggal a menekültek befogadásáról, így a hajó partra teheti utasait Cataniában.

Az új olasz kormány júniusi hivatalba lépése óta újra és újra parázs vita tárgyát képezi a Földközi-tengeren megmentett emberek sorsa.

Matteo Salvini olasz belügyminiszter megtiltaná, hogy a nem kormányzati szervezetek mentőhajói kikössenek Olaszországban, és nyomozást szorgalmazott a Sea-Watch ellen.

A német segélyszervezet szerint boszorkányüldözés folyik a civil szervezetekkel szemben. "Nyilvánvalóan jelentős nyomást gyakoroltak a parti őrségre, hogy találjanak valamit, amivel feltartóztathatnak minket" – vélekedett Ruben Neugebauer, a Sea-Watch szóvivője. Neugebauer szerint az a cél, hogy "kivonják a forgalomból az utolsó civil mentőhajót".

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.