Biden elhagyta Ázsiát, Észak-Korea három rakétát lőtt fel

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. május 25.

Külpol

Dél-Korea és az Egyesült Államok vadászgépeket mozgósított válaszul Észak-Korea rakétaprovokációira.

Észak-Korea szerdán felbocsátott három rakétát, köztük egy "feltételezett interkontinentális ballisztikus rakétát", néhány órával azt követően, hogy Joe Biden amerikai elnök elhagyta az ázsiai térséget - közölte a dél-koreai hadsereg.

Biden útjának egyik célja volt, hogy megerősítse Szöul és Tokió amerikai támogatását Phenjan nukleáris fenyegetése miatt.

Az amerikai eln?k D?l-Kore?ban

 
Joe Biden amerikai elnök (j) és Jun Szuk Jol új dél-koreai államfő (b) a dél-koreai Oszanban található amerikai légitámaszponton 2022. május 22-én.
Fotó: MTI/EPA/Yonhap

Szöul szerint a három rakétát Szunanból, Phenjan egyik külvárosából indították a Japán(Keleti)-tenger irányába. A feltételezett interkontinentális ballisztikus "rakéta hatótávolsága mintegy 360 kilométer, magassága pedig mintegy 540 kilométer" volt - derült ki a dél-koreai vezérkar közleményéből. A második ballisztikus rakéta "20 kilométeres magasságban tűnt el", a harmadik - feltételezhetően egy rövid hatótávolságú ballisztikus rakéta - pedig mintegy 760 kilométert tett meg 60 kilométeres magasságban. A japán védelmi minisztérium szerint az egyik rakéta "szabálytalan pályát" követett.

Phenjan olyan technológiát fejleszt, amely lehetővé tenné a rakéták manőverezését a felbocsátás után, beleértve a "hiperszonikus siklótechnológiát", amely megnehezítené a rakétavédelmi rendszerek számára a rakéták elfogását.

Az, hogy Észak-Korea ma egymás után egy feltételezett interkontinentális ballisztikus rakétát és rövid hatótávolságú ballisztikus rakétákat indított, az ENSZ Biztonsági Tanácsának határozatait közvetlenül sértő, törvénytelen cselekedet

- közölte a szöuli kormány a Nemzetbiztonsági Tanács ülését követően.

A dél-koreai hadsereg azt is közölte, hogy Dél-Korea és az Egyesült Államok szárazföldi rakétagyakorlatot hajtott végre, és vadászgépeket mozgósított válaszul Észak-Korea rakétaprovokációira.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.