Elon Musk elismerte, hogy néha lábon lövi magát a tweetekkel

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. április 12.

Külpol

Fájdalmas a közösségi platform tulajdonosának lenni, és túl sokat alszik az irodában.

Elon Musk, a Twitter tulajdonosa, aki októberben 44 milliárd dollárért vásárolta meg a cég többségi tulajdonrészét, a BBC-nek interjújában azt mondta, „fájdalmas” a felület irányítása: „Olyan, mint amikor az egész hajó süllyed, és senkinek sem marad munkája.”

A világ második leggazdagabb embere azonnal átszervezte a Twittert, első lépésben elbocsátotta a vállalat alkalmazottainak több mint felét, majd menesztette a teljes igazgatótanácsot, míg végül feloszlatta a vállalat biztonsági tanácsát, azóta egyszemélyben látja el a cég teljes igazgatását. Legújabb tervei között a cég kommunikációs részlegének megszüntetése is szerepel.

Az amerikai milliárdos a cég San Franciscó-i központjában adott interjúban az elbocsátásokkal kapcsolatban elmondta, hogy azt „muszáj volt megtenni”, mert a költségek csökkentése nélkül csődbe ment volna a cég. Azt is elmondta, hogy a cégnél jelenleg már nullszaldós eredménnyel számolnak a következő negyedévre, de az elmúlt egy év rendkívül nehéz és feszült volt. Azt elismerte, hogy végül csak azért vásárolta meg a Twittert, mert egy bíró amúgy is erre kényszerítette volna.

Állítása szerint amióta megvásárolta a céget, kevesebb hamis információ terjed a platformon, és a nem valódi profilok felszámolásával párhuzamosan csökkentik az álhírek terjedését is. (Erről sokan egész más vélemények vannak, mindesetre tény, hogy Trump azóta jöhetett vissza a platformra, hogy Musk átvette a vezetést, és immár Orbán is tweetel.)

Miközben arról beszélt, hogy néha a Twitter San Franciscó-i központjában alszik egy kanapén, kifejtette, hogy a cég viharos felvásárlása után eltűnt hirdetők többnyire visszatértek a platformra. Megerősítette a riporternek, hogy a Twitter megváltoztatja a BBC fiókjának újonnan hozzáadott címkéjét, így a „kormány által finanszírozott média” helyett „közpénzből finanszírozott” megjelölést kap a brit közszolgálati televízió fiókja. Az interjú során a milliárdos többször is viccelődött azzal, hogy nem is ő a cég vezérigazgatója, hanem Floki nevű kutyája.

Azt Musk is elismerte, hogy néha lábon lövi magát a tweetekkel, és fogadkozott, hogy hajnali három után már nem fog posztolni.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.