Erdogan szerint a „híres magyar zsidó” tehet a 2013-as tüntetésekről

  • narancs.hu
  • 2018. november 22.

Külpol

Orbán, Salvini és Trump után a török elnök is előhúzta a Soros-kártyát.

A „híres magyar zsidót”, tehát Soros Györgyöt hibáztatja Recep Tayyip Erdogan török elnök az elmúlt évtizedek legnagyobb tüntetéssorozatáért - írta meg a 444.hu a Haaretzre hivatkozva.

A 2013-ban hetekig tartó tiltakozásokat a kormány azon terve robbantotta ki, amely szerint a kormány Isztambul egyik legnépszerűbb közparkját el akarta dózerolni, hogy egy bevásárlóközpont épülhessen a helyére.

Erdogan most, 2018-ban úgy látja, hogy az egész mögött Soros György alakja körvonalazódik ki, akinek Osman Kavala, helyi üzletember segített. Kavalát egyébként 2017-ben letartóztatták és egy év börtönre ítélték „az alkotmányos rend megdöntésére tett kísérlet" miatt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.