Etiópia elismerte, hogy katonái lelőttek egy segélyeket szállító kisgépet
BFALU20200402024_top_story_lead.jpg
A Wizz Air légitársaság hat darab Airbus A321 NEO típusú gépe száll fel a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről, a kora esti órákban.

Etiópia elismerte, hogy katonái lelőttek egy segélyeket szállító kisgépet

  • Narancs.hu/MTI
  • 2020. május 10.

Külpol

A koronavírus elleni védekezéshez szükséges felszereléseket szállított.

Etiópia szombaton hivatalosan elismerte, hogy katonái a héten lelőttek egy kenyai magánrepülőt Szomália felett. A gép, amelynek öt utasa meghalt, egy kenyai magánvállalat tulajdonában volt. Hétfőn lőtték le a délnyugat-szomáliai Berdele felett az Afrikai Unió békefenntartó erejéhez (AMISOM) tartozó etióp katonák.

Az etióp hadseregnek az Afrikai Unióhoz írt tájékoztatása szerint a táborukat védelmező katonák támadónak vélték a repülőt. Erre az adott okot, hogy nem kaptak értesítést az útjáról, szokatlanul alacsonyan repült, és ezért úgy vélték, hogy öngyilkos merényletre készül. A gép humanitárius és egészségügyi  eszközöket szállított. Három fős kenyai személyzete, továbbá két szomáliai civil életét vesztette. Az incidens Kenyában heves érzelmeket váltott ki, mert a géppel a koronavírus elleni küzdelemhez szükséges felszereléseket és szereket akarták eljuttatni a szomszédos Szomáliába.

Borítókép: A Wizz Air légitársaság hat darab Airbus A321 NEO típusú gépe száll fel a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről, a kora esti órákban.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).