Karanténba került Anthony Fauci, az USA járvány elleni harcának legfőbb arca
K_EPA20200330009_top_story_lead.jpg
Anthony Fauci, az amerikai Országos Egészségügyi Intézetek (NIH) fertőző betegségekkel foglalkozó intézetének igazgatója beszél a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedéseket irányító kormányzati munkacsoport sajtókonferenciáján a washingtoni Fehér Házban 2020. március 29-én.

Karanténba került Anthony Fauci, az USA járvány elleni harcának legfőbb arca

  • Narancs.hu/MTI
  • 2020. május 10.

Külpol

Ő és még két vezető amerikai személyiség.

Karanténba vonult szombaton a koronavírus-járvány elleni küzdelem három amerikai vezető személyisége: Anthony Fauci, az allergológiai és fertőző betegségekkel foglalkozó országos intézet (NIAID) vezetője, Robert Redfield, a járványügyi és betegségmegelőzési központ (CDC) igazgatója és Stephen Hahn, az élelmiszer- és gyógyszerfelügyelet (FDA) vezetője.

Egyik egészségügyi szakember sem kívánt nyilatkozni, de amerikai sajtóértesülések szerint valamennyien kapcsolatban voltak az amerikai alelnök, Mike Pence sajtófőnökével és szóvivőjével, Katie Millerrel, akinél pénteken állapították meg a vírusfertőzést. Fauci 79 éves, Redfield a 69-ik évében jár, Hahn pedig betöltötte a 60-at, tehát mindhárman a veszélyeztetett korosztályba tartoznak.

A The Washington Post című napilap szombat este az internetes oldalán Fehér Házból származó forrásokra hivatkozva közölte, hogy a következő két hét alatt mindhárom szakember csakis távmunkában dolgozik. Az FDA szóvivője, Michael Felberbaum szombat este közleményben tudatta: Stephen Hahn szombaton vírusteszten esett át, az eredmény negatív lett. Szombaton kiderült az is, hogy vírusfertőzést diagnosztizáltak Ivanka Trump, az elnök lánya és tanácsadója egyik munkatársánál is.

A Fehér Házban speciális intézkedéseket hoztak az új típusú koronavírus esetleges terjedésének megakadályozására. A munkatársakat arra kérték, hogy - amennyire tehetik - otthonról dolgozzanak, minden utazást jelentsenek, és éberen figyeljenek a környezetükben is a vírusfertőzés tüneteire. Az épületkomplexumba belépőknél már a hét elején kötelezően bevezették a testhőmérséklet mérését. A Fehér Háznak azokat a részeit, ahol a legtöbben dolgoznak, rendszeresen fertőtleníteni fogják.

A Baltimore városában lévő Johns Hopkins egyetem és kórház szombat esti adatai szerint az Egyesült Államokban péntek estétől szombat estéig, egyetlen nap alatt 1568 beteg hunyt el a vírusfertőzés következtében. A járványnak immár több mint 78 ezer halálos áldozata van az országban, és 1 millió 300 ezernél több amerikainál diagnosztizálták a fertőzést.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.