Földrengés: Erdogan korlátozza a Twittert a kritikus hangok miatt

  • narancs.hu
  • 2023. február 9.

Külpol

Eddig több tucat embert vettek őrizetbe közösségi média bejegyzések miatt. 

A Twitter közösségi médiaplatform már nem elérhető Törökországban, miután a hétfői 7,8-as erősségű földrengés és az utórengések legalább 11 200 ember halálát okozták Törökország délkeleti részén és Szíria egyes részein – írja a Le Monde

A Twitter február 8-án, szerdán elérhetetlenné vált a főbb török mobilszolgáltatóknál, mivel az interneten egyre több kritika érte a kormánynak az halálos földrengésre adott válaszát. Az ellenzék a kormányt hibáztatja a történtekért, a török kormányfő, Reccep Tayyip Erdogan viszont nem érti, miért folytatnak negatív kampányt, de azt elismerte, hogy voltak kezdeti problémák. 

Az AFP riporterei nem tudtak hozzáférni a közösségi médiahálózathoz Törökországban. A netblocks.org közösségi médiafigyelő oldal azt írja, a Twittert „Törökországban több internetszolgáltatónál is korlátozzák” „Törökországban a közösségi média korlátozása nemzeti vészhelyzetek és biztonsági incidensek idején már többször előfordult” – tették hozzá. 

A török rendőrség a hétfői földrengés óta több mint egy tucat embert vett őrizetbe olyan közösségi média bejegyzések miatt, amelyek bírálták, ahogyan Recep Tayyip Erdogan elnök kormánya kezeli a katasztrófát.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.