Gorkát is kitették a Fehér Házból

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 26.

Külpol

Hivatalosan lemondott, a New York Times szerint távozásra kényszerítették.

Gorka eltávolítása/lemondása nem váratlan hír, hiszen amikor egy héttel korábban Steve Bannon főtanácsadó távozott, már akkor azt rebesgették, hogy Gorka pozíciója is meggyengült, és ő lesz a következő, akit Trump kitesz. Így lett, az MTI tudósítása szerint viszont a Politicónak úgy nyilatkozott az elnöki hivatal egyik tisztségviselője, hogy „Gorka Sebestyén nem mondott le, de azt megerősíthetem, hogy nem dolgozik többé a Fehér Házban”.

A távozó tanácsadó lemondóleveléből is kiderül, hogy jelenleg erős belső ellentétek vannak a Fehér Házban: „Sajnálatos módon azokat, akik a leginkább megtestesítették és képviselték a ’Tegyük ismét naggyá Amerikát!’ politikáját, akaratukon kívül házon belül háttérbe szorították, módszeresen eltávolították, vagy ellehetetlenítették az elmúlt hónapokban” – írja Gorka, aki nemzetbiztonsági ügyekben adott Trumpnak tanácsokat, és meglehetősen szélsőséges nézetei voltak például az iszlám vallásról; szerinte az erőszak alapvető része az iszlámnak.

A Politico megkereste Trump egy régi bizalmasát, Roger Stone-t, aki úgy nyilatkozott a személyi változásokról, hogy „egy csoport gyorsan tör előre és megpróbálja a Trump-kormányzatot áttéríteni a Soros György-féle globalizmusra”, s mivel Gorka is azok közé tartozott, akik teljes mellszélességgel támogatták Trump nézeteit, mennie kellett.

A Gorka Sebestyénről korábban írt átfogó portrénkat itt olvashatják.

Trump magyar hangja – Gorka Sebestyén portréja

Orbán Viktornak adott tanácsokat, megbukott a nemzetbiztonsági átvilágításon, és volt egy elvetélt pártalapítási kísérlete is. Gorka Sebestyén végül Amerikában, Donald Trump oldalán futott be.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.