Lemondott Párizs érseke a róla szóló cikkek miatt

  • narancs.hu
  • 2021. december 4.

Külpol

Azt állították, barátnője volt, de ezt cáfolta. Ferenc pápa elfogadta a lemondását.

Ferenc pápa elfogadta Michel Aupetit párizsi érsek lemondását – adta hírül a katolikus.ma oldal.

A portál arról számol be, hogy az érsek néhány nappal ezelőtt levelet írt Ferenc pápának, arra kérve, döntse el, maradjon-e ő tovább érsek, vagy ne.  A La Croix című katolikus napilapnak elmagyarázta, azért fordult a pápához, mert azt szeretné, hogy egységes maradjon a főegyházmegye. Nem használta a lemondás szót, inkább – ahogy nyilatkozta – visszaadta a hivatalát a Szentatyának.

A HVG a Le Monde-ra hivatkozva arról ír, hogy Ferenc pápa gyors válasza azt jelzi, az egyház feje is hallhatta az érsekről szóló híreket. A Le Monde úgy tudja, az érsek 2017-es kinevezésekor érkezett néhány névtelen feljelentés, amelyek szerint Aupetit-nek szeretője van. 

„Elismerem, hogy viselkedésem a hölggyel kapcsolatban kétértelműnek tűnhet, és sokan úgy értelmezhetik, hogy az intim, szexuális jellegű volt, de ezt az állítást visszautasítom” – mondta a 70 éves Michel Aupetit. Azt is közölte, hogy ez a kapcsolat azóta megszűnt. 

Aupetit eredetileg orvos volt, csak 44 éves korában szentelték pappá. 2013-tól segédpüspökként szolgált. Ő volt a főegyházmegye vezetője, amikor a Notre Dame leégett.

Nem volt népszerű a munkatársai körében, panaszkodtak rá, szigorúnak mondták, megosztó személyiségnek, és dühkitöréseit hozták szóba. Az érsek az abortusszal és a melegházassággal kapcsolatban a legszigorúbb álláspontot képviselte. A HVG szerint ezért beszélhettek ellenfelei arról, hogy szeretője van, vagyis bort iszik és vizet prédikál.

A pápai döntés után Michel Aupetit nyilatkozatában bocsánatot kért mindazoktól, akiket megsérthetett. Feltételezett kapcsolatára nem tért ki: „Igyekeztem ezt a nehéz küldetést odaadással és buzgalommal ellátni – mondta. – Hálát adok Istennek, akitől azt az adományt kaptam, hogy mindig jóindulattal és szeretettel tekintsek felebarátaimra. Ez vezetett korábbi életszakaszomban ahhoz is, hogy orvos legyek. A másokról való gondoskodás mélyen gyökerezik bennem, és az emberek közötti kapcsolatok nehézségei nem befolyásolják ezt. Bocsánatot kérek azoktól, akiket esetleg megbántottam, és biztosítalak mindnyájatokat mély barátságomról és imáimról, amelyek mindig veletek lesznek.”

A fotó forrása: katolikus.ma

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.