Robot zúzott halálra egy embert Dél-Koreában

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. november 8.

Külpol

Nem tudta megkülönböztetni az élelmiszerrel teli dobozoktól.

Rakodó robot okozta egy férfi halálát egy dél-koreai gyárban. A készülék nem tudta megkülönböztetni az embert azoktól a dobozoktól, amelyek pakolására kifejlesztették.

A BBC News szerdai beszámolója szerint a halálos baleset áldozata egy robotikai cég 40 éves alkalmazottja volt, aki éppen a robot működését ellenőrizte a dél-kjongszang tartománybeli paprikaválogató üzemben. A robotkar, amely paprikával teli dobozokat rakodott, megragadta a férfit, testét a szállítószalaghoz szorította, és ezzel összezúzta az arcát és a mellkasát.

A férfit kórházba szállították, de belehalt sérüléseibe.

A Yonhap dél-koreai hírügynökség közlése szerint az alkalmazott a robot érzékelőit akarta ellenőrizni a szerdára kitűzött próbaüzem előtt. A tesztet eredetileg két nappal korábbra tervezték, de a robot érzékelőjével kapcsolatban felmerült problémák miatt elhalasztották.

Az üzem tulajdonosa, a Donggoseong Külkereskedelmi Mezőgazdasági Kombinát illetékese a baleset után kiadott közleményében pontos és biztonságos  rendszer felállítását szorgalmazta.

Dél-Koreában márciusban történt hasonló baleset egy autóalkatrészeket gyártó üzemben, ahol egy robot súlyos sérüléseket okozott egy ötvenes éveiben járó férfi alkalmazottnak.

A címlapkép nem a „gyilkost” ábrázolja, hanem a Dubajban tavaly októberben bemutatott Ameca nevű, hiperrealisztikus humanoid robotot. Fotó: MTI/EPA/Ali Haider

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.