Trump lelkesen dicsekedett írói vénájával, aztán szóltak neki, hogy elírt egy szót

  • narancs.hu
  • 2018. július 11.

Külpol

Vannak, akiknek dicsekedni csak nagyon óvatosan szabadna.

Az amerikai elnök kedvenc üzenőfelületén, a Twitteren írt egy posztot arról, hogy milyen zseniális írói vénája van neki, csak a féknyúzgyárak bántják.

Egész pontosan azt írta, hogy

„Sikerkönyvekkel a hátam mögött büszke lehetek az írói vénámra. A Fake News persze tűvé teszi a tweetjeimet hibák után kutatva. Bizonyos szavakat a hangsúly miatt írok nagybetűvel, nem azért, mert az úgy helyes.”

Trump ott lőtt hatalmas öngólt, hogy a figyelmes, hibák után kutató átolvasásra nem a „pore over” kifejezést használta, hanem a „pour over”-t, ami igazából egy kávékészítési technika.

Vagyis nem bírta helyesen leírni azt, amit akart.

J.K. Rowling erre jól körberöhögte a literátus Trumpot, aki gyorsan törölte is a tweetet, hogy aztán helyesen újraposztolja. Amit aztán újra jól körberöhögött Rowling.

És ebbe a röhögésörvénybe lép be a kétnapos a NATO-csúcs, ahol mindenféle sejtetések szerint Trump még Orbánnal is vált majd pár szót.

Erre mondják sokan, hogy ilyesmin akkor tudnának felszabadultan hahotázni, ha nem a világ talán legnagyobb hatalmú országának vezetőjéről lenne szó. De mi mégis azt javasoljuk, hahotázzunk csak bátran, a nevetésből még sosem lett (nagy) baj.

false

(via Hvg.hu)

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).