Trumpék megint belendültek: az USA kilép az UNESCO-ból

  • Narancs.hu/MTI
  • 2017. október 12.

Külpol

Mostanság divat lett a kilépés.

Az amerikai külügyminisztérium csütörtökön bejelentette, hogy az Egyesült Államok kilép az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetéből, az UNESCO-ból – írja az MTI.

A döntés bejelentésekor a washingtoni külügyminisztérium a szervezet állítólagos Izrael-ellenességére és arra hivatkozott, hogy az UNESCO tevékenységében alapvető reformokra lenne szükség. A minisztérium utalt arra is, hogy a kilépés december 31-től hatályos.

Kilépnek

Kilépnek

Fotó: MTI/EPA/Thais Llorca

Az Egyesült Államok az állandó tagság helyett ezentúl megfigyelői státuszt tart fenn az ENSZ párizsi székhelyű szervezetében.

Az UNESCO igazgatója, Irina Bokova a bejelentést követően sajnálatát és csalódottságát fejezte ki. Érdemes megjegyezni, hogy Washington már 2011-ben felfüggesztette a költségvetési hozzájárulását, mivel a nemzetközi szervezet felvette tagjai közé a Palesztin Államot.

(MTI/Euronews)

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.