Megint egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy kevesebb állatot mészároljanak le a bundájukért

  • narancs.hu
  • 2017. október 13.

Lélek

"A szőrme nem menő!"

Az olasz luxusmárka, a Gucci ezentúl szőrme-mentesen működik tovább, jelentette be Marco Bizzari, a divatcég vezérigazgatója. "A társadalmi felelősségvállalás a Gucci alapértékei közé tartozik, továbbra is igyekszünk jót cselekedni a környezetünkért és az állatokért", tette hozzá Bizzari. Az új policy szerint a Gucci ezentúl nem használja nerc, prérifarkas, mosómedve, róka vagy egyéb olyan állat szőrét, amit ezért tenyésztenek vagy tartanak fogságban. Az első teljesen szőrme-mentes kollekciójukat (a 2018 tavaszi-nyárit) a Milánói Divathéten mutatták be szeptemberben. A megmaradt szőrmés darabjaikat jótékonysági árverésre bocsájtják.

A Gucci lépése fontos és végre változást hozhat a divatszakmában, kommentálták a döntést a szakértők. 2016-ban egyébként a szintén olasz Giorgio Armani is bejelentette, hogy nem használ több szőrmét a jövőben, majd csatlakozott hozzá Vivienne Westwood, Calvin Klein és Ralph Lauren is. 2015-ben pedig Stella McCartney nyilatkozott úgy a CNN-nek, hogy "a szőrme már különösen divatjamúlt. Nem releváns, nem szexi, nem divatos és nem menő."

Egyébként nemrég látott napvilágot az a rejtett kamerás felvétel, amit finn állatvédők készítettek olyan farmokon, ahol rókákat tartanak fogva és hizlalnak teljesen deformálttá – természetesen a szőrükért. A normál esetben 3-4 kilós rókákat akár 20 kilósra is felhizlalják, kis ketrecben tartják őket, ahol sem mozogni, sem vadászni, sem elbújni nem tudnak, a rengeteg túlsúly miatt különféle betegségeket kapnak és nagyjából egyéves korukban lemészárolják őket a bundájukért.

Video of obese 'monster foxes' shows shocking conditions on fur farms

A video has revealed the shocking abuse of foxes on Finnish fur farms. These foxes were raised to be critically overweight to increase the amount of fur covering their bodies. Some of these foxes were up to five times heavier their natural weight and could hardly move in their mesh wire cages.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.