Simán lehet ebédelni a Kacsa utcai menzán, és nem is szabálytalan

  • narancs.hu
  • 2021. január 30.

Lélek

De nem feltétlen kacsát.

A budai Kacsa utcában lévő menzán nyugodtan ehetnek a környék dolgozói, de bárki besétálhat az utcáról is, írta meg a Telex.

A vízivárosi menzától nem messze van a Külügyminisztérium, de a menza épületében működik a Diákhitel Központ, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Nemzeti Filmiroda, és az Orbán Ráhelhez köthető Magyar Divat & Design Ügynökség is.

A portál egy videót is közzétett az ebédelő vendégekről, akik csak az étkezés idejére vehetik le a maszkot.

Mindez azért nem ellenkezik a koronavírus ellen hozott korlátozásokkal, mert ez a menza üzemi étkezdének minősül, egy nap csak 4 órát tartanak nyitva, és alkoholt sem árulhatnak.  

Egyébként éppen tegnap szigorította a kormány drasztikusan a járványhelyzet ellenére kinyitó vendéglátósok elleni szankciókat.

 
Képernyőfotó 2021-01-30 - 19.18.21
 

 

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).