Van olyan egyházi vezető, aki szégyelli magát a katolikusok gyűlölködése miatt

  • narancs.hu
  • 2017. október 1.

Lélek

Ami elől Erdő Péter gyáván elmenekült, arra Beer Miklós válaszolt.

Korábban itt írtunk arról, ami Őcsényben történt.

Ezzel kapcsolatban a Hír Tv riportere megkérdezte Erdő Pétert, de az egyszerűen elsétált a válaszadás elől, csak annyit mondott, hogy „nem tudom”.

Ezen Schilling Árpád ma jól kiakadt, a 444.hu pedig megkereste Beer Miklós váci katolikus püspököt, mit gondol az őcsényi helyzetről.

Schilling Árpád kifakadt a pánikszerűen menekülő főpap láttán: érseki áldással gyűlölködnek

„Kedves Erdő Péter…” Schilling Árpád azután fakadt ki Facebook-oldalán a katolikusokkal kapcsolatban, miután Erdő Péter egy konferencián nem volt hajlandó kommentálni azt, ami a napokban Őcsényben történt. Elutasítás, gyűlölködés, a polgármester pedig lemond. „Láttam a tévében, hogy külföldön miként viselkednek a migránsok, mindenkit megerőszakolnak” – mondja egy falubeli az újságíró kérdésére Őcsényben.

A püspök úgy véli, ez egy szonda a mai magyar társadalom állapotáról, illetve a közhangulatról, emiatt ő pedig személy szerint nagyon szomorú.

„Szívből sajnálom a polgármester urat. Ugyanakkor nagy tisztelettel is gondolok rá. Éppen azért, mert talán még sincs akkora baj, ha valaki inkább félreáll, mint statisztálna ehhez az őrülethez” – mondta Beer a 444.hu-nak, majd hozzátette: ő is tapasztal hasonló mértékű gyűlöletet saját környezetében.

S mit lehet egy ilyen légkörben katolikus vezetőként tenni?

„A saját lehetőségünkön belül befogadni. A Menekültügyi Hivataltól meg lehet kapni azoknak a névsorát, akik már ugyanúgy megkapták az oltalmazotti státuszt. Ajánlgatom én is, de még senki nem jelentkezett. Gondolom, hogy azért, mert mit szól majd a szomszéd. És ez sajnos az egyházközségeinkre is vonatkozik. Szégyellem magam.”

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.