A budapestiek kétharmada ritkábban használja a tömegközlekedést a járvány kitörése óta

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 10.

Lokál

Inkább autóba ülnek, vagy bicikliznek. De a gyalogosok aránya nőtt a legnagyobb mértékben.

A budapestiek 66 százaléka ritkábban használja a tömegközlekedési eszközöket a járvány kirobbanása óta – derült ki a Publicus Intézet a Népszava megbízásából készült közvélemény-kutatásából.

A megkérdezettek 32 százaléka gyakrabban megy autóval, kerékpárral a válaszadók 19 százaléka közlekedik sűrűbben, míg nagy arányban vannak azok (41 százalék), akik egyre többször gyalog járják a várost.

A felmérés során iskolai végzettség és kor szerint is kíváncsiak voltak a közlekedési szokásokra.

A Publicus rákérdezett arra is, mit gondol a közvélemény arról, hogy idén elmaradnak az augusztus 20-i események. A lakosság döntő többsége, a megkérdezettek 92 százaléka szerint a kormány jó döntést hozott, amikor lefújta az augusztus 20-i ünnepségsorozatot és a tűzijátékot. A válaszolók 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy inkább vagy egészében hibásnak gondolja a halasztást.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.