A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az Aquincumi híd jövőjéről

  • narancs.hu
  • 2021. május 18.

Lokál

A kérdőív célja, hogy az érintett lakók elmondhassák mindennapos közlekedési igényeiket és problémáikat.

A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az észak-budapesti térség közlekedési hálózatának, ezen belül az Aquincumi hídnak a jövőjéről - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-t.

A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakók mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható "konfliktuspontokat", amelyeket a tervezés során kezelni kell ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek - írták.

Emlékeztettek, évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között. Ezen a vonalon az újpesti vasúti hídon (északi összekötő vasúti híd) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti Duna-parti területeket.

Egy új híd nemcsak az ott közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése - fogalmaztak.

 A fővárosi önkormányzat vezetősége "elkötelezett a fenntartható közlekedésfejlesztés mellett, ezért fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem" - emelték ki.

Közölték azt is, egy 2017-es kormányhatározat nyomán a BKK elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését. A megvalósíthatósági tanulmány és az első lakossági kérdőív arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

"Bár az Aquincumi híd régóta szerepel Budapest terveiben, mi nem gondoljuk, hogy egy terv, csak azért mert régi, feltétlenül jó is. Ezért elsőként leporoljuk a régi terveket és megvizsgáljuk, hogy a 40-50 éve elképzelt megoldások ma is érvényesek-e" - írja a lakossági kérdőívvel akpcsolatban Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke a Facebook-oldalán.

Mint írja, elsőként az érintett kerületek polgármestereivel ültek le és beszélték át, hogy mik az általuk vezetett kerületekben élők számára a fontos szempontok a híddal kapcsolatban. "Abban mindenki egyetértett, hogy semmiképpen sem cél az autós forgalmat növelni a városban, ezért csak olyan megoldás támogatható, ami hozzájárul a fenntartható közlekedési módok fejlesztéséhez. A most következő körben a környékén lakók és tágabban véve minden budapesti, minden érintett véleményére kíváncsiak vagyunk."

Neked ajánljuk