A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az Aquincumi híd jövőjéről

  • narancs.hu
  • 2021. május 18.

Lokál

A kérdőív célja, hogy az érintett lakók elmondhassák mindennapos közlekedési igényeiket és problémáikat.

A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az észak-budapesti térség közlekedési hálózatának, ezen belül az Aquincumi hídnak a jövőjéről - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-t.

A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakók mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható "konfliktuspontokat", amelyeket a tervezés során kezelni kell ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek - írták.

Emlékeztettek, évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között. Ezen a vonalon az újpesti vasúti hídon (északi összekötő vasúti híd) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti Duna-parti területeket.

Egy új híd nemcsak az ott közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése - fogalmaztak.

 A fővárosi önkormányzat vezetősége "elkötelezett a fenntartható közlekedésfejlesztés mellett, ezért fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem" - emelték ki.

Közölték azt is, egy 2017-es kormányhatározat nyomán a BKK elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését. A megvalósíthatósági tanulmány és az első lakossági kérdőív arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

"Bár az Aquincumi híd régóta szerepel Budapest terveiben, mi nem gondoljuk, hogy egy terv, csak azért mert régi, feltétlenül jó is. Ezért elsőként leporoljuk a régi terveket és megvizsgáljuk, hogy a 40-50 éve elképzelt megoldások ma is érvényesek-e" - írja a lakossági kérdőívvel akpcsolatban Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke a Facebook-oldalán.

Mint írja, elsőként az érintett kerületek polgármestereivel ültek le és beszélték át, hogy mik az általuk vezetett kerületekben élők számára a fontos szempontok a híddal kapcsolatban. "Abban mindenki egyetértett, hogy semmiképpen sem cél az autós forgalmat növelni a városban, ezért csak olyan megoldás támogatható, ami hozzájárul a fenntartható közlekedési módok fejlesztéséhez. A most következő körben a környékén lakók és tágabban véve minden budapesti, minden érintett véleményére kíváncsiak vagyunk."

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

A krétafelkelés

Valaki feljelentette Michal M.-et – az eset nem nálunk, hanem a távoli és egzotikus Szlovákiában történt. Nálunk ilyesmi nem fordulhat elő.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.