Novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos, ami enyhe romlás az októberi statisztikához képest – olvasható a MÁV közleményében. Hozzátették, a novemberi vasúti adatsor legfontosabb tanulsága, hogy "a november 21-ről 22-ére virradó havazás a kötöttpályás közlekedési rendszer olyan meghatározó pontjain okozott – egymással egyébként össze nem függő, egymás negatív hatásait ugyanakkor megsokszorozó – haváriahelyzeteket, amelyek az ország szinte teljes vasúti közlekedésére kiterjedtek, és a teljes hónap hálózati menetrendszerűségében visszatükröződnek." Tehát a MÁV álláspontja szerint egyetlen havas nap lerontotta teljes hónap késési statisztikáját.
Azért így is volt mire büszkének lenni ezek szerint: „A havazás okozta műszaki problémák összetettsége, a kárelhárítás időigénye, illetve a mentesítő járatok megszervezésével, átvezénylésével kapcsolatos kihívások játszottak főszerepet abban is, hogy november hónapban megnövekedett a jelentős, 60 perc feletti késések száma az októberi – már javulást mutató – adatokhoz képest: 61-120 perc közti késést 445 vonat, 120 perc feletti késést pedig 80 vonat szenvedett el az összesen leközlekedett 93 063 vonatból”.
A MÁV minden jel szerint jutott is valamire ebből: arra, hogy fel kell újítani a legérzékenyebb hálózati pontokat, és felkészültebben kellene kezelni a rendkívüli helyzeteket. Ennek érdekében egyrészt ötpontos akcióterv alapján újítják fel a kritikus pontokat, másrészt januártól Országos Haváriaközpontot állítanak fel, amely reményeik szerint az utasok pontosabb tájékoztatásában és minél gyorsabb továbbutaztatásában is segíteni fog.