Még hétfőn is tart a műszaki mentés a Keletiben, nem tudni, mikor áll helyre a forgalom

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 26.

Lokál

Tulajdonképpen leállt a pályaudvar a vasárnap kisiklott szerelvény miatt.

Hétfőn reggel még tart a műszaki mentés a Keleti pályaudvarnál vasárnap este történt baleset helyszínén. A szakemberek folyamatosan végzik a kisiklott kocsik visszaemelését, hogy mielőbb megindulhasson a vonatforgalom – írja a MÁV közleményében. Ennek ellenére a Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, az érintett vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak. Hosszabb eljutási időre kell számítani.

 
Mihádák Zoltán / MTI 

A Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon vasárnap este siklott ki a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija. A balesetben nem sérült meg senki.

A vasúti társaság tájékoztatása szerint a vasúti jegyek érvényesek:

  • az M2-es, M4-es metró és a H8-as HÉV teljes vonalán,
  • Kőbánya felső állomás eléréséhez a 23-as és 24-es villamoson a Keleti pályaudvar és Orczy tér között, a 37-es és 37A villamoson a Magdolna utca és Kőbánya felső vasútállomás között,
  • Rákos vasútállomás eléréséhez az Örs vezér terétől a 97E, 161-es, 161E, 168E, 169E buszon (97E és 169E járat is megáll Rákosnál).

A MÁVINFORM Facebookon közölte, milyen forgalmi változásokkal kell számolnunk:

  • Pótlóbuszok közlekednek a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon. A buszok folyamatosan indulnak.

Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal:

  • a szombathelyi és soproni IC-k, a Railjetek, a bécsi EC-k, a Hegyeshalomból érkező két reggeli távolsági személyvonat (9309, 9307) Budapest-Kelenföldig közlekedik és onnan indul,
  • a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi gyorsvonat (346) nem érinti a Keleti pályaudvart, helyette Budapesten Ferencváros és Kelenföld állomáson lehet felszállni rá.
  • Budapest-Pécs, Budapest-Kaposvár vonal
  • a pécsi Mecsek és a kaposvári IC-k Budapest-Kelenföldig közlekednek és onnan indulnak vissza.

 

Budapest-Hatvan-Miskolc vonal:

  • a Tokaj IC-k és a Hernád-Zemplén IC-k Hatvanig közlekednek és onnan indulnak vissza Miskolc felé,
  • a gödöllői, aszódi S80-as, isaszegi G80-as vonatok nem közlekednek, helyettük az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók fővárosi végállomás Kőbánya felsőre kerül át, Kőbánya felső és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

Budapest-Újszász-Szolnok vonal

  • a békéscsabai IC-k Szolnokig közlekednek és onnan indulnak vissza,
  • a Z60-as, G60-as és S60-as vonatok fővárosi végállomása Rákosra kerül át,
  • a reggeli csúcsidőben Budapest felé Szolnokról minden G60-as vonat indul, Nagykátától S60-as vonatként közlekednek tovább Rákosig,
  • napközben óránként irányonként egy Z60-as vonat közlekedik Rákos és Szolnok között, valamint egy S60-as vonat Rákos és Sülysáp között,
  • Budapest és Szolnok között javasoljuk a ceglédi vonalon, a Nyugati pályaudvar és Szolnok közötti vonatokkal való utazást (Tokaj IC, Nyírség IC, Cívis InterRégió), melyek ezen a szakaszon helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.