Nem érdekli a Hellt, hogy engedély nélkül tették ki reklámjukat a világörökségi területre
hellIMG_9752w.jpg

Nem érdekli a Hellt, hogy engedély nélkül tették ki reklámjukat a világörökségi területre

  • Keller-Alánt Ákos
  • 2020. július 22.

Lokál

De mi köze van Széchenyi Istvánnak az energiaitalhoz?

Ahogy arról a Narancs.hu beszámolt, egy meglehetősen nagy és feltűnő Hell logó került ki pár hete az Andrássy út egyik villája elé.

A fehérre festett ház önmagában is elüt a környezetétől, az ördögfejet mintázó logó pedig nem kapott engedélyt.

Matus István, Terézváros főépítésze a Narancsnak azt mondta, hogy a kerület a településképi rendelete alapján minden nem építési engedély köteles építmény létesítése előtt településképi bejelentést kell tennie az építtetőnek. Ilyen bejelentést nem tett a Hell, így engedélyt sem kaphatott. Reklámot ráadásul eleve tilos lett volna kitenni ezen a területen.

Engedély nélkül került ki a hatalmas Hell reklám az Andrássy útra

Egy meglehetősen nagy és feltűnő Hell logó került ki pár hete az Andrássy út egyik villája elé. A fehérre festett ház önmagában is elüt a környezetétől, az ördögfejet mintázó logó pedig nem kapott engedélyt. Néhány hete egy napfényes délután az Andrássy uton biciklizve vettem észre, hogy egy nemrég felújított villa kertjében felbukkant egy hatalmas ördögfej.

Kérdéseinket természetesen elküldtük a cégnek is. Azt szerettük volna megtudni:

  • Miért nem tettek bejelentést, mikor az kötelező?
  • A Hell Energy álláspontja szerint illik-e a világörökségi környezetbe a szobor?
  • Mi volt az oka annak, a Hell új szákházának otthont adó villa hogy felújítása illetve a kert rendezése során elértek a tervtanács településképi ajánlástól?
  • Érvényesítették-e (illetve tervezik-e érvényesíteni) a helyi védett épületek után járó Tao-kedvezményt? (A védett épületek felújítására költött összegekkel ugyanis csökkenthető az adóalap. Egy elég nagy nyereséggel működő társaság így akár kvázi ingyen is fel tud újítani egy épületet)
  • Mennyibe került az Andrássy úti beruházás?

 

A Hell válasza csak cikkünk megjelenése után futott be, amelyet változtatás nélkül közlünk, íme:

„A Weninger villa 1875-ben épült, amelyet korábbi tulajdonosai az elmúlt mintegy 25 évben hagytak lepusztulni. Cégünk több milliárd forintot áldozott arra, hogy méltóképpen felújítsa az épületet, és tiszteletünk jeléül a tárgyalóinkat is olyan magyar államférfiakról neveztük el, mint például gróf Batthyány Lajos, gróf Széchenyi István vagy Deák Ferenc. Hiszünk abban, hogy a gondos tervezői munkának és a magas színvonalú kivitelezésnek köszönhetően székházunk méltó dísze lett Budapest történelmi városrészének. A HELL márkát egyébként a világ mintegy 50 országban ismerik és elismerik, így különösen sajnálatosnak tartjuk, hogy egy példaértékű felújítás kapcsán egyes újságíróknak addig terjed az érdeklődésük, hogy a logónk kialakítását megkérdőjelezik.

Pantl Péter, HELL ENERGY kommunikációs- és marketingigazgató"

Figyelmes olvasónak feltűnhet, hogy csupán a felújítás összegének mértékét firtató kérdésünkre kaptunk egy elnagyolt választ.

Ami pedig a Weninger-villa felújítását illeti, annak minőségére tegnapi cikkünkben is kitértünk: igaz, hogy a villa most jobb állapotban van, mint a felújítás előtt volt. De a plusz egy emelet ráépítés megmaradt, számos eredeti díszítő elem nem került vissza. Ami pedig a legfeltűnőbb, hogy az eredeti vöröstéglás, zöld tetős ház vakító fehér-antracit színezést kapott, amivel nemcsak az eredetitől tér el, de környezetétől is elüt.

Annak megfejtését pedig, hogy a  Petschacher Gusztáv tervezte villának mi köze Battyhány Lajoshoz, vagy Deák Ferenchez, az olvasóra bíznánk.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.