Nem érdekli a Hellt, hogy engedély nélkül tették ki reklámjukat a világörökségi területre
hellIMG_9752w.jpg

Nem érdekli a Hellt, hogy engedély nélkül tették ki reklámjukat a világörökségi területre

  • Keller-Alánt Ákos
  • 2020. július 22.

Lokál

De mi köze van Széchenyi Istvánnak az energiaitalhoz?

Ahogy arról a Narancs.hu beszámolt, egy meglehetősen nagy és feltűnő Hell logó került ki pár hete az Andrássy út egyik villája elé.

A fehérre festett ház önmagában is elüt a környezetétől, az ördögfejet mintázó logó pedig nem kapott engedélyt.

Matus István, Terézváros főépítésze a Narancsnak azt mondta, hogy a kerület a településképi rendelete alapján minden nem építési engedély köteles építmény létesítése előtt településképi bejelentést kell tennie az építtetőnek. Ilyen bejelentést nem tett a Hell, így engedélyt sem kaphatott. Reklámot ráadásul eleve tilos lett volna kitenni ezen a területen.

Engedély nélkül került ki a hatalmas Hell reklám az Andrássy útra

Egy meglehetősen nagy és feltűnő Hell logó került ki pár hete az Andrássy út egyik villája elé. A fehérre festett ház önmagában is elüt a környezetétől, az ördögfejet mintázó logó pedig nem kapott engedélyt. Néhány hete egy napfényes délután az Andrássy uton biciklizve vettem észre, hogy egy nemrég felújított villa kertjében felbukkant egy hatalmas ördögfej.

Kérdéseinket természetesen elküldtük a cégnek is. Azt szerettük volna megtudni:

  • Miért nem tettek bejelentést, mikor az kötelező?
  • A Hell Energy álláspontja szerint illik-e a világörökségi környezetbe a szobor?
  • Mi volt az oka annak, a Hell új szákházának otthont adó villa hogy felújítása illetve a kert rendezése során elértek a tervtanács településképi ajánlástól?
  • Érvényesítették-e (illetve tervezik-e érvényesíteni) a helyi védett épületek után járó Tao-kedvezményt? (A védett épületek felújítására költött összegekkel ugyanis csökkenthető az adóalap. Egy elég nagy nyereséggel működő társaság így akár kvázi ingyen is fel tud újítani egy épületet)
  • Mennyibe került az Andrássy úti beruházás?

 

A Hell válasza csak cikkünk megjelenése után futott be, amelyet változtatás nélkül közlünk, íme:

„A Weninger villa 1875-ben épült, amelyet korábbi tulajdonosai az elmúlt mintegy 25 évben hagytak lepusztulni. Cégünk több milliárd forintot áldozott arra, hogy méltóképpen felújítsa az épületet, és tiszteletünk jeléül a tárgyalóinkat is olyan magyar államférfiakról neveztük el, mint például gróf Batthyány Lajos, gróf Széchenyi István vagy Deák Ferenc. Hiszünk abban, hogy a gondos tervezői munkának és a magas színvonalú kivitelezésnek köszönhetően székházunk méltó dísze lett Budapest történelmi városrészének. A HELL márkát egyébként a világ mintegy 50 országban ismerik és elismerik, így különösen sajnálatosnak tartjuk, hogy egy példaértékű felújítás kapcsán egyes újságíróknak addig terjed az érdeklődésük, hogy a logónk kialakítását megkérdőjelezik.

Pantl Péter, HELL ENERGY kommunikációs- és marketingigazgató"

Figyelmes olvasónak feltűnhet, hogy csupán a felújítás összegének mértékét firtató kérdésünkre kaptunk egy elnagyolt választ.

Ami pedig a Weninger-villa felújítását illeti, annak minőségére tegnapi cikkünkben is kitértünk: igaz, hogy a villa most jobb állapotban van, mint a felújítás előtt volt. De a plusz egy emelet ráépítés megmaradt, számos eredeti díszítő elem nem került vissza. Ami pedig a legfeltűnőbb, hogy az eredeti vöröstéglás, zöld tetős ház vakító fehér-antracit színezést kapott, amivel nemcsak az eredetitől tér el, de környezetétől is elüt.

Annak megfejtését pedig, hogy a  Petschacher Gusztáv tervezte villának mi köze Battyhány Lajoshoz, vagy Deák Ferenchez, az olvasóra bíznánk.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.