Nem kell ahhoz konferencia, hogy tudjuk, mi a család" – Még az IKEA sem bírta szó nélkül hagyni a veronai „családvédő” konferenciát

  • narancs.hu
  • 2019. március 31.

Lokál

Ahol többek közt Matteo Salvini vagy Novák Katalin migránsozott.

A magyar kormány részéről Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának a család- és ifjúságügyért felelős államtitkára ment migránsozni a családbarátnak mondott, homofób, abortuszellenes és oroszbarát veronai "családvédő" konferenciára.

Novák Katalin: Európa lassú öngyilkosságot követ el

De semmi vész, mert mindenki a magyar családtámogatási modell részletei iránt érdeklődik. "Európa a mi Európánk (...), elemi érdekünk, hogy belülről változtassuk meg". Európa lassú öngyilkosságot követ el, ha lemond a keresztény kultúráról, és arról, hogy támogassa a fiatalokat a gyermekvállalásban, a családalapításban, majd a gyermeknevelésben.

A háromnapos rendezvény ellen, amit az amerikai székhelyű Családok Világkongresszusa szervezett a Deutsche Welle cikke szerint szombaton tízezrek tüntettek Veronában.

Az esemény résztvevőit még a világhíres svéd lakberendezési áruház, az IKEA is kiosztotta egy Twitter-posztban – írja a hvg.hu.

"Nem kell ahhoz konferencia, hogy tudjuk, mi a család"

"A család az, akivel megosztod az ágyadat, az asztalodat, a fogkefetartódat. A család az, aki ismeri a wifi-jelszót, aki nem csinál problémát abból, hogy a vécédet használja, és a vécékefédet is. A család, aki megjön, anélkül, hogy előtte szólna, aki azt mondja, »ma este én főzök«, a család, akitől otthon érzed magad. Ez természetes, nem? Természetes" – ezzel a szöveggel fut az a rövid videós reklám szpot, ami az olasz Ikea Twitter-oldalán jelent meg.

IKEA on Twitter

Non c'è bisogno di un congresso per capire cos'è una famiglia. #congressodellafamiglia https://t.co/lKq1y3PGeB

Lead-kép: korábbi Ikea katalógus

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.