Novák Katalin: Európa lassú öngyilkosságot követ el

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. március 31.

Belpol

De semmi vész, mert mindenki a magyar családtámogatási modell részletei iránt érdeklődik.

"Európa a mi Európánk (...), elemi érdekünk, hogy belülről változtassuk meg". Európa lassú öngyilkosságot követ el, ha lemond a keresztény kultúráról, és arról, hogy támogassa a fiatalokat a gyermekvállalásban, a családalapításban, majd a gyermeknevelésben. Ezt nem nézik tétlenül, ezért belülről kell megváltoztatni – mondta el az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára szombaton telefonon az MTI-nek, miután felszólalt Veronában a Családok Világkongresszusa elnevezésű rendezvényen.

Novák Katalin az eseményen arról beszélt: sok közös van Olaszországban és Magyarországban abban is, ahogy a két ország kormánya a migrációt kezeli, valamint abban, ahogy a családok támogatása mellett kiáll.

Felidézte, Matteo Salvini olasz miniszterelnök-helyettes is azt mondta, szeretnének tanulni Magyarországtól ezen a területen.

Novák Katalin kiemelte, hogy a migráció és a családpolitika kérdése összefügg, hiszen a migráció támogatása szerinte sok európai vezető szerint válasz a népesedési problémákra.

A magyarok és az olaszok azonban nem szeretnék ezt az utat járni, az erős határokban hisznek; Magyarország szárazföldön, Olaszország a tengeren védi Európa határait – hangsúlyozta Novák. Abban érdekeltek, hogy Európa biztonságos maradhasson.

Novák kiemelte, az olaszok mellett amerikai, ausztrál, brazil, francia résztvevők is jelezték, hogy szeretnék megismerni a magyar családtámogatási modell részleteit és lehetőség szerint megvalósítani annak egyes elemeit, tehát hivatkozási alap lett, amit a magyar kormány tesz ezen a téren.

Hurrá.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.