Ritkábban jár az állami fenntartású HÉV

  • narancs.hu
  • 2024. január 8.

Lokál

Elöregedtek a járművek, és a minisztérium még csak most készíti elő a beszerzést.

Január 8-tól ritkított menetrenddel közlekedik a HÉV a szentendrei és a ráckevei vonalakon, miután a jelenlegi napi 78 jármű helyett 74 HÉV áll forgalomba. A fenntartó MÁV elismerte, hogy „több jármű vár érdemi javításra, felújításra, mint amennyire az összes járat forgalomba adásához szükség volna”.

A szentendrei, H5-ös HÉV vonalán csúcsidőben marad a járatok száma, de azon kívül ritkábban közlekedik, a ráckevei, H6-os HÉV-ből pedig a reggeli és délutáni órákban egy-egy járattal kevesebb közlekedik majd.

A MÁV azt is közölte, hogy a járműveik az ideális élettartamnál öregebbek, a vállalat a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium vezetésével 54 új szerelvény beszerzését készítette elő.

Karácsony Gergely budapesti főpolgármester a saját Facebook-oldalán azt írta: „A HÉV-vonalakat 2016-ban vette át az állam a fővárostól. A budapesti közösségi közlekedésben azóta rengeteg fejlesztés történt, megújult az M3-as metró, ebben az időszakban az elmúlt évtizedek legnagyobb járműfejlesztését valósítottuk meg, új villamosok, trolik, buszok érkeztek a városba. Az állam által átvett HÉV-szerelvényekkel azonban csak egy dolog történt: rohadtak tovább. Mostanra annyira leromlott a géppark, hogy csökkenteni kellett a járatok számát.”

A polgármester azt is megjegyezte, hogy a főváros komoly összegeket fizetett a kormánynak a HÉV-ek városon belüli üzemeltetéséért, az évről évre növekvő összegért kevesebb és rosszabb szolgáltatást kapnak. „De a kormánynak ez sem elég. Ha rajtuk múlna, nemcsak a fővárosnak, de az utazóknak is többet kellene fizetnie a rosszabb szolgáltatásért. Hiába jár ritkábban a HÉV, ha rajtuk múlna hamarosan egy külön bérlettel lehetne csak utazni rajta.”

Ezzel a hetekben kirobbant ügyre céloz, amely szerint a HÉV-re már nem lenne érvényes a Budapest-bérlet. Miután kiderült, hogy a Lázár János-féle minisztérium azt tervezni, arra a városhatáron belül is külön jegy vagy bérlet kell, a főváros és a kormány egymásra mutogatott. Nagy Bálint közlekedési államtitkárról pedig kiderült, azt se tudja, mire való a vármegyebérlet.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.