A közlekedési államtitkár posztjából kiderül, hogy nem tudja, mire való a vármegyebérlet

  • narancs.hu
  • 2024. január 6.

Belpol

Nagy Bálint a fővárosra mutogat a BKK és az állam közti konfliktusban.

Hosszú, emojikkal tarkított poszt jelent meg Nagy Bálint közlekedési államtitkár közösségi oldalán, amelyben a főváros és a kormány közti legújabb huzavonáról azt mondja: „A vita nem 1-2 milliárdról szól. A vita elvekről szól.”

Ezután felpanaszolja, hogy a Karácsony Gergely vezette önkormányzatnak a közösségi közlekedés jogcímén több támogatás jár, mint bármelyik más településnek, „mégis többet kér, akár a vidék rovására is”. Később azt írja, a vidék javára kell a közlekedést fejleszteni, bár azt nem említi, hogy a minisztérium pár hónapja bezárt egy sor vidéki vasútvonalat.

Posztja végén arról ír, hogy nincs azzal probléma, ha a Budapest-bérlet nem működik a HÉV-en vagy az agglomerációs járatokon: „Az ÉKM a maga részét elvégzi, tragédia pedig nincs, hiszen, ha valaki március 1-e után MÁV, Volán vagy HÉV járművön szeretne utazni, akkor egyszerűen megveheti a vármegye vagy országbérletet, ami tökéletesen működik.”

 
Nagy Bálint posztja még mindig így jelenik meg a Facebookon
 

 

Erre reagált kommentben Vitézy Dávid, felhívva a figyelmet, hogy a tervek szerint Budapest határain belül nem érvényes vármegyebérlet: „Államtitkár úr! Kérem, legalább a saját maga által felügyelt területen tájékozódjon. Azt írja a MÁV honlapja, hogy: »HÉV-vel Budapestre vagy Budapestről történő utazás esetén a fővárosi szakaszra külön jeggyel vagy bérlettel kell rendelkezni, a Pest vármegyebérletek és az országbérletek csak a közigazgatási határtól/határig érvényesek«. Bliccelést javasol tehát az utasoknak, amikor »tragédia nincs« felkiáltással ezt a terméket ajánlja számukra Budapesten belül.”

Vitézy azt is hozzáteszi: „A Főváros közlekedése nem a vidék rovására fejlődik, ez az alapállítása is tévedés, illetve egész pontosan a fordítottja igaz: Lázár János az elmúlt egy évben módszeresen leállította az összes budapesti kormányzati fejlesztést, szétverte a Budapest Fejlesztési Központot és visszamondta az elnyert európai uniós forrásokat is a fővárosi vasúti rendszer és pályaudvarok fejlesztésére. Tehát, ha valami történt, az a vidék fejlesztése a Főváros rovására és nem fordítva.”

A bérlet-gate előzményeiről több cikkben írtunk. A kormány és a BKK március végéig áthidaló egyezményt kötött, azóta a viszonyuk csak elmérgesedett. Karácsony Gergely szerint Lázár János minisztériumának a főváros pénze kell, és azt állítja, nem fizetik ki a fővárosnak járó 12 milliárd forintos támogatást. Tegnap óta tudjuk, hogy jövő héten egyeztet a főváros a minisztériummal az új tömegközlekedési tarifarendszerről.

Az ügyben a Mészáros Lőrinc által finanszírozott Index is közölt "oknyomozó" anyagot, amely több csúsztatás után arra jutott, hogy Gyurcsány pénzügyminisztere a hibás.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk