Utasok rekedtek egy lezárt vasúti kocsiban a Keleti pályaudvaron

  • narancs.hu
  • 2023. április 18.

Lokál

A MÁV elnézést kért.

Utasok rekedtek hétfő este az egyik vonaton a Keleti pályaudvaron – írja az rtl.hu. A portál információi szerint az utasok a megszokott vágányon szálltak fel a menetrend szerint 21:50-kor Szolnokra induló S60-as személyvonatra, később azonban a hangosbemondó közölte, a vonatuk egy másik vágányról indul. Mire a vonaton ülő utasok meghallották a bemondód és leszálltak volna, az ajtókat már nem tudták kinyitni, a mozdonyvezető ugyanis – anélkül, hogy bárki ellenőrizte volna, hogy minden utas leszállt-e – lekapcsolta az utastér világítását, az ajtókat bezárta, és a szerelvényt elindította a tárolóvágányra.

A hírportál úgy tudja, a vonaton rekedt emberek kezdtek telefonálgatni a MÁV-nak és a hozzátartozóknak, hátha valaki intézkedni tud. Végül a szerelvény a csarnoktól nagyjából 200 méterre állt meg, az utasoknak onnan a sínek között kellett visszamenniük a pályaudvarra.

Mint a MÁV-csoport sajtóosztályának a lap érdeklődésére küldött válaszából is kiderült, valóban gondok voltak a járattal, amely szerelvényforduló módosulása miatt aznap nem a szokásos 6., hanem a 12. vágányról indult. Mivel nem a 6. vágányra beálló szerelvény indult vissza S60-as vonatként, a kocsit tárolóra vitte a mozdonyvezető. Indulás előtt lekapcsolta az utastér világítását, majd megvárta, amíg leszállnak a takarítók és záródnak az ajtók.

A MÁV közlése szerint mintegy 200 méterre a perontól maga a mozdonyvezető vette észre, hogy három utas maradt a fedélzeten. 

Az érintettek nem éltek panaszbejelentéssel, így a jelek szerint vizsgálat sem indult, a vasúttársaság viszont elnézést kért az incidensért. A MÁV állítja, eleget tettek a szükséges tájékoztatásnak, a jármű kijelzőin a „Nem lehet beszállni” felirat is megjelent.

Tavaly nyáron egy hasonló, ám sokkal kellemetlenebb incidens történt, ugyancsak a Keleti pályaudvaron. Ekkor egy klíma nélküli kocsiban ragadtak utasok, az elviselhetetlen meleg miatt pedig volt, aki az ablakot törte ki, hogy kiszabaduljon.

(Címlapképünk illusztráció)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.