Vitézy Dávid: Nem érzem jogosnak a rollerekkel szemben kialakuló panaszkultúrát

  • narancs.hu
  • 2019. november 25.

Lokál

A volt BKK-vezér szerint szabályozni kellene az elektromos rollerek használatát.

„Nem érzem jogosnak a rollerekkel szemben kialakuló panaszkultúrát: persze, zavaró egy-egy járda közepén hagyott roller, na de vegyük már észre, hogy a járda mellett vagy néha a kellős közepén több tonnás fémdobozok állnak, amit jószerivel ugyanúgy egy ember használ. Lássuk a fától az erdőt” – mondta Vitézy Dávid a Napi.hu-nak adott interjújában.

A közlekedési szakember szerint Lisszabon mintájára lehetne szabályozni az e-rollerek használatát, ahol a rollercégek számára előírják, hogy a bérlés kezdete és vége csak a sarkonként kijelölt virtuális állomásokon lehetséges, ezért nem fordulhat elő az a zavaró helyzet, ami Budapesten egyre jobban jellemző. Itthon ugyanis gyakran a járda közepén hagyják a járműveket. Az e-roller egyébként segédmotornak számít, ezért nem is lehetne a gyalogosok között közlekedni vele, erről azonban láthatóan sem a cégek, sem pedig az illetékes szervek nem tájékoztatják a felhasználókat.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.