A választáson elbukott fideszes Bús magával vinné Óbuda Facebook- és Instagram-oldalát

  • Keller-Alánt Ákos
  • 2019. november 25.

Lokál

A 3. kerület 25 ezres Facebook oldala hirtelen civillé vált.

Újpesthez és Józsefvároshoz hasonlóan a kerület előző, fideszes vezetése Óbudán sem akarja átadni a kerület közösségimédia-csatornáit az új városvezetésnek, értesült a Narancs.hu.

Úgy tudjuk, Bús Balázsék arra hivatkozva nem adják át az Óbuda-Békásmegyer Facebook- és Instagram-oldal kezelését a kerület új vezetésének, hogy azokat civilek működtetik.

Hivatalos vagy nem hivatalos?

Pedig minden jel arra utal, hogy a két csatorna eddig a 3. kerület hivatalos oldalaként működött. A majdnem 25 ezer követővel rendelkező Facebook-oldal például a kerület nevét felhasználva, Óbuda hivatalos logójával posztolta az önkormányzat programjait, hivatalos eseményeit, Óbuda hivatalos Youtube-csatornája is össze van fűzve az oldallal, és a regisztráció gombra kattintva is a Óbuda hivatalos oldala tölt be.

A nevezetes oldal

A nevezetes oldal

 

A választások óta azonban a kerület új vezetése elleni posztok is mind gyakrabban felbukkannak az oldalon. A kevésbé aktív Instagram-oldal kezelését sem kapta meg az új vezetés, pedig annak a linkje még egy hivatalos önkormányzati honalapról is elérhető, mint hivatalos oldal.

Külön érdekesség, hogy értesüléseink szerint Óbuda eddigi logóját Bús Balázs jegyeztette be Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál, és azt eddig a kerületnek ingyenes használatba adta. Ez egyébként nagyon hasonlít a Bús Balázs Óbudáért Egyesület logójára is, így az új városvezetés teljes arculatváltásra kényszerül.

Bús Balázs még polgármesterként beszédet mond - Fb-oldalamat egy lóért?

Bús Balázs még polgármesterként beszédet mond - Fb-oldalamat egy lóért?

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Bús Balázsék Óbuda hivatalos oldalának kezelését, illetve a polgármesteri hivatal mindössze 7 ezres Facebook-oldalát átadták az új vezetésnek, igaz ezzel az utolsó pillanatig vártak, hiszen csak a választások után két héttel, az első alakuló ülés után adták ki kezükből a két oldal kezelését.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.