A Bohém rapszódia főszereplőjének nem volt kellemes együtt dolgozni a szexuális zaklatással vádolt rendezővel

  • narancs.hu
  • 2019. február 3.

Mikrofilm

A filmet Bryan Singer rendezte volna, de megváltak tőle.

Ahogyan arról korábban írtunk, a Bohém rapszódia kirúgott rendezőjének, Bryan Singernek súlyos vádakkal kell szembe néznie: a hivatalos álláspont szerint azért kellett tőle megválni, mert elkésett a forgatásokról, azonban több férfi azt nyilatkozta a közelmúltban, hogy szexuálisan zaklatta őket.

Újabb emberek vádolják szexuális zaklatással a Bohém rapszódia rendezőjét

A fogdosástól az szexuális erőszakig terjednek a vádak - az áldozatok mind fiatalkorú fiúk. Egy nappal azután, hogy kiderült, az idei díjszezon egyik idei főgonoszát, a Bohém rapszódiát az ellene felhozott kritikák ellenére 5 Oscarra (köztük a Legjobb filmre) jelölték, terjedelmes cikk jelent meg a The Atlanticen, mely újabb súlyos vádakat hozott a film rendezője, Bryan Singer ellen.

Az is ismeretes volt, hogy a film főszereplőjének, Rami Maleknal és Singernek sem volt felhőtlen a viszonya, viszont a színész eddig nem nyilatkozott az ügyben. Egészen idáig, ugyanis a Santa Barbara Nemzetközi Filmfesztiválon elmondta, hogy nem volt túl kellemes a közös munka - írta meg az ign.hu.

Ami az én Byrannel kapcsolatos élményemet jelenti, nem volt kellemes, egyáltalán nem. Ezen a ponton nem is tudok többet mondani. [...] Aki vigaszt keres, azt megnyugtathatja, hogy Bryan Singert kirúgták. Bryan Singert kirúgták, és nem hiszem, hogy bárki is számított erre, de szerintem ennek meg kellett történnie, és így is lett” - idézte a portál a Hollywood Reportert.

További érdekesség, hogy a Queen visszautasította, hogy az Oscar-díj átadón fellépjen, amelyben ugyancsak szerepet játszhattak a Singer ellen felhozott vádak.

A Queennek sem kell az Oscar ceremónia: lesz egyáltalán, aki hajlandó megjelenni a februári gálán?

A show nézettsége már így is évek óta csak csökken. Már csak néhány hét van hátra a 91. Oscar díjátadó gáláig, a ceremónia felett pedig tovább gyülekeznek a viharfelhők. Nagyon úgy néz ki például, hogy 30 év óta először nem lesz házigazdája a műsornak.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.