A csatorna sem bízott bennük, magukat terjesztették fel Emmyre a Trónok harca szereplői

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 28.

Mikrofilm

Eléggé bejött nekik.

Mint a napokban kiderült, a rajongók dühe és a kritikusok szitkozódása ellenére a Trónok harca befejező évadja rekordszámú, 32 Emmy-jelölést kapott. Ebből tízet a show színészei hozták: Emilia Clarke (Daenerys), Kit Harington (Jon Snow) vagy Peter Dinklage (Tyrion) is ott van az esélyesek között.

Akad azonban pár nem várt nomináció is: Alfie Allen (Theon Greyjoy), Gwendoline Christie (Tarth-i Brienne) és Carice van Houten (Melisandre) szintén ott vannak a díjesélyesek között – ez pedig a hírek szerint még a sorozat mögött álló HBO-t is meglepte, ők ugyanis nem indították a versenyben a három mellékszereplőt.

Alfie Allen

Alfie Allen

Fotó: HBO

Mint kiderült, a színészek magukat terjesztették fel a díjra,

felvállalva ezzel a 225 dolláros (kb. 65 ezer forint) költséget is,

amit egyébként az Emmyben reménykedő csatornák állnak.Valójában nem ritka, hogy a díjra kevésbé esélyes színészek benevezik magukat az Emmy-re – az azonban
szokatlan, hogy egy ilyen felterjesztés végül jelölést is ér.

Hiába a sok petíció, a rajongók dühe, a kritikusok egyöntetű fanyalgása, a tévésorozatok királya mindent visz

A Netflix-HBO versenyt most az utóbbi nyerte – nagy fölénnyel. Kihirdették a legnagyobb presztízsű televíziós díj, az Emmy jelöltjeit – az igazi kérdés az volt, a viccszámba menő záró évad ellenére kedvenc marad-e az HBO sorozata.

A Trónok harca rengeteg fő- és mellékszereplőt mozgat, nem beszélve a vendégszereplőkről, így érthető, hogy az HBO nem indította mindegyiket a versenyben. A csatorna megerősítette, hogy a többi, jelölést kapott színészt már ők nevezték – így a Cerseit alakító Lena Headey-t is, aki az egész évad során mindössze 25 percet volt képernyőn, mégis rekordgázsit tehetett zsebre.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.