Film

A Manderley-ház asszonya

  • - kg -
  • 2020. november 29.

Mikrofilm

Ismét lobog a tűz a kandallóban, már megint érzelmes, gótikus thrillerhez terítettek, csakúgy, mint ’40-ben Hitchcocknál.

Hitch nem kedvelte első hollywoodi filmjét, kínjai közismertek: amikor filmre vitte Daphne Du Maurier regényét, erősen fogott a cenzorok ollója, nem járta, hogy Manderley ura csak úgy megússza, így került egy véletlen női elesés a történetbe. Hitchcock nem igazán kedvelte a véletlen eséseket, ő maradt volna a megúszható gyilkosságnál. Nem maradhatott. De legalább a házvezetőnő vágyakozásából maradt valami, Mrs. Danvers epekedése Manderley halott úrnője iránt átment a cenzorokon. Tiszta sor, hogy ha a 2020-as feldolgozást a Vérturisták rendezőjére bízzák, akkor viszlát, jólnevelt félhomály, helló, alapos sötétség. Jöhet a műfaji őrület, a lendületes határfeszegetés – pajszerrel és humorral a bálteremben. Mi másért hívták volna Ben Wheatley-t Manderley-be, ha nem azért, hogy sáros bakancsát feltegye az ebédlőasztalra? Ja, majd pont nála fogják kosztümös szépelgéssel, egy teadélután izgalmai közepette elütni az időt a jólfésült sztárocskák?! És igen, Wheatley rögtön be is dobja az újítást! Lily James és Armie Hammer mint ágrólszakadt társalkodónő és búvalbélelt nemesúr olyan önképzőköri őszinteséggel lesznek egymásé, Kristin Scott Thomas pedig olyan jégkirálynős merevséggel vonul a birtokon, hogy ez csak poén lehet, fapofával előadott gonoszkodás mindennel, ami régi, poros és avítt. A megfelelő pillanatban majd lekerül az álarc, csak ki kell várni – nos, azóta is várunk.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.