Tévésorozat

Akik mi vagyunk

  • SzSz
  • 2020. november 29.

Mikrofilm

Új vezető érkezik az olasz kisvárosban működő amerikai katonai bázisra: az ezredes egy nő, aki ráadásul feleségét és elkényeztetett fiacskáját is magával hozza.

A műsor fókusza utóbbin van: a dizájner cuccokban járó, megjelenésében extravagáns, érzelmeit tekintve pedig extra érzékeny fiú a beolvadni nem is szándékozó kívülállók makacs érdeklődésével járja végig az önálló kis faluként működő támaszpontot. Bekukkant az iskola termeibe, az izmos katonákat rejtő zuhanyzóba, majd társakat talál, végül úgy botorkál végig részegen a kisvároson, mintha egy Antonioni-klasszikusból tévedt volna ide. Mindeközben rálel valakire, aki igazi lelki társnak bizonyul…

A pilotepizód gyakorlatilag önmagában is megállna a lábán: ott van benne minden az identitáskeresésről, a gyökértelenségről és a hagyományos genderszerepek elutasításáról, amelyekkel a későbbiekben a sorozat foglalkozni óhajt; Luca Guadagnino ügyesen idézi fel korábbi munkáit, főképp legnagyobb sikerét, a Szólíts a nevedent, amely mintha egyfajta előtanulmány lett volna a tévéshow-hoz. Hasonló érzékeny és visszafogott mozikkal New York-i, Los Angeles-i és egyéb nívós kritikusszövetségek díjait szokás elnyerni – mégis szerencse, hogy az Akik mi vagyunk további 7 résszel folytatódik.

Ezekben ugyanis minden szereplő, a sztori és a helyszín is további izgalmas rétegeket kap – Guadagnino remekül bánik a határhelyzeteken élő alakokkal, és igyekszik sorsuk minél több vetületét bemutatni, legyen szó kapunyitási vagy -zárási pánikról, az első csókról vagy együttlétről.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."