Tévésorozat

Akik mi vagyunk

  • SzSz
  • 2020. november 29.

Mikrofilm

Új vezető érkezik az olasz kisvárosban működő amerikai katonai bázisra: az ezredes egy nő, aki ráadásul feleségét és elkényeztetett fiacskáját is magával hozza.

A műsor fókusza utóbbin van: a dizájner cuccokban járó, megjelenésében extravagáns, érzelmeit tekintve pedig extra érzékeny fiú a beolvadni nem is szándékozó kívülállók makacs érdeklődésével járja végig az önálló kis faluként működő támaszpontot. Bekukkant az iskola termeibe, az izmos katonákat rejtő zuhanyzóba, majd társakat talál, végül úgy botorkál végig részegen a kisvároson, mintha egy Antonioni-klasszikusból tévedt volna ide. Mindeközben rálel valakire, aki igazi lelki társnak bizonyul…

A pilotepizód gyakorlatilag önmagában is megállna a lábán: ott van benne minden az identitáskeresésről, a gyökértelenségről és a hagyományos genderszerepek elutasításáról, amelyekkel a későbbiekben a sorozat foglalkozni óhajt; Luca Guadagnino ügyesen idézi fel korábbi munkáit, főképp legnagyobb sikerét, a Szólíts a nevedent, amely mintha egyfajta előtanulmány lett volna a tévéshow-hoz. Hasonló érzékeny és visszafogott mozikkal New York-i, Los Angeles-i és egyéb nívós kritikusszövetségek díjait szokás elnyerni – mégis szerencse, hogy az Akik mi vagyunk további 7 résszel folytatódik.

Ezekben ugyanis minden szereplő, a sztori és a helyszín is további izgalmas rétegeket kap – Guadagnino remekül bánik a határhelyzeteken élő alakokkal, és igyekszik sorsuk minél több vetületét bemutatni, legyen szó kapunyitási vagy -zárási pánikról, az első csókról vagy együttlétről.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.